Czy i jakie korzyści dla przedsiębiorców mogą przynieść działania marketingowe w tzw. mediach społecznościowych?

W skrócie można wyróżnić kilka najważniejszych argumentów przemawiających za tą drogą marketingu firmy. Na pierwszym miejscu należy postawić zaufanie, w tej chwili średnio co druga osoba na świecie korzysta z jakiegoś serwisu społecznościowego. Te firmy, które istnieją i działają w takich serwisach, cieszą się większym zaufaniem klientów, gdyż są nieustannie obecne w ich domach poprzez Internet, prowadzą z klientami dyskusje i prezentują nowości. Drugą ważną kwestią jest budowanie świadomości o danej marce.

Działania w serwisach społecznościowych, realnie przyczyniają się do większej ilości pozytywnych informacji o naszej firmie, produktach lub usługach. Kolejna ważna kwestia jest dostęp do wiedzy o oczekiwaniach naszych potencjalnych klientów. Dzięki interakcji z klientami, możemy w czasie rzeczywistym zbierać informację o ich oczekiwaniach względem naszych usług i produktów a co za tym idzie możemy na bieżąco zmieniać oraz dopasowywać swoją ofertę do ich oczekiwań. Ostatnim ale jednym z najważniejszych argumentów jest fakt wzrostu zainteresowania a co za tym idzie sprzedaży. Obecność przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych nie tylko wpływa na rozpoznawalność produktów i usług, ale także na poprawę wizerunku firmy. Przekłada się to również na odczuwalny wzrost sprzedaży.

Wiele osób cały czas wychodzi z założenia, że tradycyjne media to główne i jedyne efektywne źródła promocji i marketingu. Według najnowszych badań niestety wynika, że do większości ludzi reklamy w gazetach, radio czy wielkie bilbordy już nie przemawiają i są coraz mniej wiarygodne. Dodatkowo ceny takich reklam są cały czas stosunkowo wysokie a jednocześnie mało mierzalne, gdyż nie jesteśmy w stanie stwierdzić dokładnie ile osób zobaczyło naszą kampanię w gazecie i zainteresowało się naszą ofertą. W przypadku e-marketingu czy działań social media, to my ustalamy dokładnie jaki budżet chcemy przeznaczyć na daną kampanię, w ilu miejscach chcemy by się pojawiła, kim jest nasza grupa odbiorców a następnie w czasie rzeczywistym możemy obserwować przebieg kampanii a nawet ją korygować w trakcie – daje to nieporównywalnie większe możliwości reklamowe.

Żeby osiągnąć zadowalający nas efekt należy działać wielopłaszczyznowo. Dziś nie wystarczy już tylko założyć w kilku serwisach społecznościowych, konta firmowe, raz na jakiś czas wrzucić jakiś obrazek czy film. Dzisiejszy klient stał się bardziej świadomy i bardziej wymagający, takich profili, które po prostu są w serwisach jest mnóstwo, teraz trzeba wykazać się kreatywnością, wejść w interakcję z klientem, zaoferować mu coś czego jeszcze nie doświadczył.

Najważniejsza w e-marketingu jest konsekwencja i spójność działań, jesteśmy atakowani w Internecie na każdym kroku nowymi promocjami, ofertami itp. sztuką marketingu internetowego jest stworzenie takiej kampanii, która nie będzie na dzień dobry odstraszać a uczestniczenie w niej będzie dla potencjalnego klienta przyjemnością i atrakcją.

Reasumując – e-marketing niewątpliwie jest przyszłością w rozwoju firm, przedsiębiorstw w Polsce jak i poza naszym krajem. Jednak by działania marketingowe w Internecie przyniosły oczekiwane rezultaty, powinny być spójnie, wielopłaszczyznowe i profesjonalnie przygotowane, dlatego serdecznie zachęcam do współpracy z naszą agencją Creative Brand.

Mateusz Wrzesiński – Creative Brand
Strona Creative Brand

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!