Zakończono rewitalizację jednej z najważniejszych w Wielkopolsce linii kolejowych. Dzięki temu pociągi regionalne z Poznania do Gniezna rozpędzać się będą do 150 km/h.
- To efekt prac przeprowadzonych w 2012 i 2013 r. Wymieniono m.in. rozjazdy na stacji Pierzyska, wykonano regulację obydwu torów o łącznej długości ok. 70 km, remont przejazdu kolejowo - drogowego na ul. Bałtyckiej w Poznaniu - informuje Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego Polskich Lini Kolejowych.
Zmiany te były przede wszystkim kontynuacją działań prowadzonych w ramach przygotowań do Euro 2012.
- Podczas działań w ramach projektu Euro 2012 zaczęliśmy zastanawiać się jak zmienić obecny stan rzeczy. Przyspieszenie transportu kolejowego do 130 km/h wymagało pracy, ale wydawało się to wtedy możliwe do zrealizowania. Dzisiaj dzięki dobrej współpracy odpowiednich organów udało się nam przyspieszyć do 150 km/h. Teraz należy zacząć konsekwentnie wprowadzać te zmiany - tłumaczy Andrzej Massel Podsekretarz Stanu w MTBi GM.
- Jesteśmy województwem, które uznało kolej za ważny element infrastruktury, dlatego staliśmy się liderem jeśli chodzi o ich rozwój. Do tej pory przeznaczyliśmy 120 mln na rozbudowę i poprawę funkcjonowania transportu kolejowego. Oczywiście, że nie możemy traktować tego na zasadzie konkurencji. Chcemy po prostu jak najefektywniej wykorzystać dostępne środki - dodaje Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego.
"ELF" przyspiesza PKP w Gnieźnie
Dzięki wprowadzonym zmianom już w grudniu 2013 r., czyli z chwilą wejścia w życie nowego rozkładu jazdy podróż z Poznania do Gniezna ma skrócić się o 20 min. Ustanowiony dzisiaj rekord trasy wynosi 25 min i 48 s, co w porównaniu z poprzednimi czasami przejazdów, które w przypadku pociągów regionalnych sięgały prawie godziny może napawać nadzieją.
Jakimi pociągami podróżować będziemy do Gniezna ?
- Pojazdy typu 22 WE ELF to elektryczne zespoły trakcyjne nowej generacji. To jedno przestrzenne, niskopodłogowe składy przeznaczone do obsługi aglomeracyjnych i regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich. Są zaprojektowane, by przekraczać prędkość 130 km/h w normalnej eksploatacji. Dodatkowo głównym atutem jest bezpieczeństwo ponieważ na ten aspekt właśnie projektanci platformy ELF zwrócili najwięcej uwagi - informuje jeden z maszynistów nowego taboru kolejowego.
Krzepiący jest fakt, że nasz kraj pod pewnymi względami zaczyna zmieniać się na lepsze. Cieszyć może też, że zmiany te zaczynamy odczuwać na własnej skórze, a rzeczywistość widziana przez okna jadącego pociągu nabiera barw.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?