Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociągi z Gniezna do Jarocina powrócą na trasę!

Paweł Brzeźniak
Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Bardzo dobra informacja dla osób podróżujących z Gniezna do Wrześni i dalej, do Jarocina. Już wkrótce po kilkuletniej przerwie pociągi powrócą na tę trasę.

Pociągi z Gniezna do Jarocina powrócą na trasę!

W Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś umowę za 43,6 mln zł. na poprawę linii Września - Gniezno. Dzięki niej pasażerowie zyskają wygodną obsługę na stacjach w Gębarzewie, Marzeninie, Czerniejewie i Żydowie. To kolejna umowa na rewitalizację trasy Jarocin - Września - Gniezno. Łącznie PLK przeznaczyły na nią prawie 100 mln zł. Inwestycja istotnie poprawi komunikację w Wielkopolsce.

- Celem inwestycji jest przygotowanie tras dla przewozów pasażerskich między Jarocinem a Gnieznem. Pociągi powinny pojechać w grudniu, od nowego rozkładu jazdy 2017/2018. Przebudowane będą stacje w Gębarzewie, Marzeninie, Czerniejewie i Żydowie. Podróżni skorzystają z wygodniejszych, wyższych peronów. Zaplanowano na nich nowe: wiaty, ławki oraz gabloty i tablice informacyjne. Perony zyskają nową nawierzchnię oraz lepsze oświetlenie. Pochylnie i odpowiednie oznakowanie tras, to niektóre udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności - informuje Tomasz Stube, rzecznik wojewody wielkopolskiego.

- Każda inwestycja kolejowa o charakterze modernizacyjnym czy rewitalizacyjnym jest istotna z punktu widzenia rozwoju infrastruktury w Wielkopolsce. Zwiększanie bezpieczeństwa i komfortu to najlepsza wizytówka dla polskich kolei. Warto pamiętać także o tym, że sprawnie działająca sieć kolejowa w naszej części kraju to równocześnie większa mobilność pasażerów i dodatkowy atut w kontekście rozwoju gospodarczego - mówi wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rewitalizacja 24 obiektów inżynieryjnych zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Wymieniony zostanie tor na długości przeszło 23 km. Przejazd pociągów przez stacje Gębarzewo i Czerniejewo usprawni wymiana 9 rozjazdów. Dzięki wykonanym pracom pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 120 km/h. Zwiększy się także przepustowość trasy.

Rewitalizacja linii nr 281 między Wrześnią a Gnieznem będzie kosztować 43,6 mln zł netto. - Prace budowlane rozpoczną się na początku sierpnia 2017 roku, a zakończą pod koniec czerwca 2018. Do grudnia wykonawca wykona wszystkie prace, które pozwolą, aby od nowego rozkładu jazdy 2017/2018 pojechały pociągi pasażerskie między Jarocinem a Gnieznem. Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa - dodaje Stube.

Poza umową na odcinek Gniezno - Września, Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły już ponad 56 mln zł na rewitalizację linii nr 281 między Jarocinem a Gnieznem. Prace obejmowały między innymi tory i obiekty inżynieryjne.
Szczególnie ważna była, wykonana w 2016 roku modernizacja mostu w Orzechowie. W efekcie robót przywrócono dwutorową jazdę przez most. Na odnowionych odcinkach zapewniona jest możliwość jazdy pociągów pasażerskich z prędkością 100/120 km/h a towarowych 80 km/h. Działania zarządcy infrastruktury konsekwentnie zmierzają do budowy coraz lepszych połączeń w regionie. Zwiększa się dostępność i konkurencyjność kolei, a tym samym lepsze warunki życia mieszkańców.

***
Prognoza pogody na czwartek:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto