Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spółdzielnia socjalna „Na Winiarach” otrzymała certyfikat „zakup prospołeczny” na bar mleczny "Caritas"

Paweł Brzeźniak
Spółdzielnia socjalna „Na Winiarach” otrzymała certyfikat „zakup prospołeczny” na bar mleczny "Caritas"
Spółdzielnia socjalna „Na Winiarach” otrzymała certyfikat „zakup prospołeczny” na bar mleczny "Caritas" mat. nadesłany
Otrzymany certyfikat to znak, który wyróżnia produkty i usługi przedsiębiorstw społecznych (m.in. spółdzielni socjalnych), czyli takich, które dają pracę i szansę na samodzielność życiową osobom niepełnosprawnym, długotrwale bezrobotnym, bezdomnym – i innym mającym niewielkie szanse na rynku pracy.

Znak „zakup prospołeczny” oznacza dla kontrahentów, którzy chcą być wrażliwi na potrzeby społeczne oraz chcą działać zgodnie z zasadami CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu), że zakup produktu lub usługi w certyfikowanym przedsiębiorstwie to działanie zgodne z tymi zasadami.

Spółdzielnia socjalna „Na Winiarach” powstała 16 czerwca 2016 roku. Do życia została powołana przez Caritas Archidiecezji Gnieźnieńskiej wspólnie z Archidiecezją Gnieźnieńską. Główną działalnością spółdzielni jest prowadzenie baru mlecznego na gnieźnieńskich Winiarach.

W spółdzielni zatrudnienie znajdują osoby, które dotychczas miały trudności z odnalezieniem się na rynku pracy m.in. samotne matki – mieszkanki Domu Matki i Dziecka prowadzonego przez Caritas Archidiecezji Gnieźnieńskiej oraz osoby bezrobotne objęte tzw III profilem pomocy. Spółdzielnia Socjalna, to podmiot, który łączy w sobie zadania organizacji pozarządowej oraz zadania przedsiębiorstwa. Oznacza to, że spółdzielnia socjalna musi prowadzić działalność gospodarczą, ale zysk osiągany z tej działalności nie jest celem samym w sobie, a środkiem do realizacji celów statutowych. Spółdzielnia może też prowadzić działalność społeczną i oświatowo-kulturalną na rzecz swoich członków oraz ich środowiska lokalnego, a także działalność społecznie użyteczną w sferze zadań publicznych, określonych w Ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Fundacja im Królowej Polski św. Jadwigi uznała, że przedsiębiorstwa społeczne działają coraz sprawniej i w coraz większej liczbie branż. Aby się rozwijać, potrzebują profesjonalnego marketingu. Potrzebują także przychylności społecznej. Dlatego w roku 2010 w Wielkopolsce opracowano i zarejestrowano znak, który – podobnie jak najlepsze europejskie znaki jakości, intuicyjnie informuje klienta o swoim przesłaniu. Wykorzystano w nim rozpoznawalne elementy: kod kreskowy, serce, torbę na zakupy. Stał się znakiem wysokiej jakości produktów i usług podmiotów ekonomii społecznej.
 
Znak „Zakup prospołeczny” jest już obecny w dwunastu województwach, a już wkrótce trafi do kolejnych regionów Polski. Do tej pory wyróżniono ponad czterdzieści podmiotów ekonomii społecznej.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto