Długie czekanie na rachunek za gaz
Pani Grażyna spodziewała się rachunku za gaz na początku listopada. Dotąd jednak nie trafił on do jej skrzynki pocztowej. Dzwoniła na infolinię, gdzie usłyszała, że są wdrażane zmiany w systemie rozliczeń. Osoba, z którą rozmawiała, nie była w stanie jej powiedzieć, kiedy dokładnie zaległy rachunek zostanie wysłany.
- Opłacam rachunki co miesiąc, bo taka forma jest dla mnie najbardziej korzystna i jestem w stanie je na bieżąco regulować, przeznaczając na to część otrzymywanej co miesiąc emerytury. Teraz nie wiem, jaka suma się uskłada za niezapłacone faktury i ile muszę na to odłożyć – tłumaczy tarnowianka.
Migracja danych w PGNiG zakończona
W PGNiG Obrót Detaliczny przyznają, że trwająca od końca października migracja danych klientów do nowego systemu bilingowego, mogła wiązać się a z czasowymi utrudnieniami w uzyskaniu bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach.
Obecny etap migracji danych objął ok 1,9 miliona odbiorców w czterech województwach: małopolskim, podkarpackim, lubelskim i świętokrzyskim, ale część z nich, którzy rozliczają się np. w systemie kwartalnym, półrocznym czy rocznym, w ogóle tego nie odczuło.
Rachunków nie dostali na czas ci, którzy opłacają je co miesiąc i częściowo ci, którzy płacą za gaz co dwa miesiące.
- Przesunięcie terminu dostarczania faktur nie wpłynie w żaden sposób na wysokość rachunków. Klienci nie poniosą z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat - zapewniają w PGNiG Obrót Detaliczny.
Faktury są już wysyłane
6 grudnia spółka wznowiła wysyłkę faktur za gaz do klientów objętych migracją. Każdy odbiorca otrzyma indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat. Odpowiednia informacja na ten temat będzie przekazana wraz z fakturą.
- Każda faktura będzie obejmowała wskazany przez odbiorcę gazu okres rozliczeniowy i będzie posiadała własną datę płatności – np. w przypadku klienta rozliczającego się w ujęciu miesięcznym, faktura za październik będzie obejmowała jedynie październik - wyjaśniają w PGNiG.
Najdłuższy termin przesunięcia otrzymania faktury – i to wyłącznie przez klientów, którzy rozliczają się w ujęciu miesięcznym – to półtora miesiąca.
Centralny System Bilingowy umożliwić ma m.in. skrócenie czasu obsługi klientów, gwarantować większe bezpieczeństwo ich danych, a docelowo pozwolić na wprowadzenie jednej faktury za różne usługi od PGNiG. Jak podkreśla spółka, to jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej.
- TOP 12 największych pracodawców powiatu wadowickiego. Zaskoczenia nie ma
- Znacie tę część Małopolski? Te zdjęcia robią wrażenie!
- Największy ogród świateł znajduje się w Zatorze! Jak z bajki
- TOP 10 samorządów z województwa małopolskiego. One rozwijają się najlepiej
- Ranking wstydu. Wiemy, które małopolskie gminy rozwijają się najgorzej!
- Kiedy niedziela handlowa w grudniu 2022? Sprawdź, kiedy sklepy będą otwarte
Reakcja rynku pracy na inflację
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?