- Niestety, mamy zastrzeżenia co do polityki transportowej UMWW. Pierwszy dotyczy ilości pociągów - 2 pary to zbyt mało, ludzie chcą minimum 4 par, dodatkowo żeby kilka z nich jeździło w dni wolne od pracy. Kolejne nasze zastrzeżenie, to czas reaktwacji i reklama połączeń a właściwie jej brak. UMWW poza plakatami na stacjach nic nie zrobiło. Ja razem z KODLK sami drukowaliśmy i rozlepialiśmy plakaty. Niestety, wszystkie nasze plakaty z Gniezna zniknęły, powoli znikają również nasze plakaty w Marzeninie. Nasze afisze nie dość, że zawierają informacje o godzinach, to jeszcze zawierają porównanie cen pociągu Regio i PKS - mówi Dawid Licheniak, który współpracuje z KODLK.
Jak dodaje, często się zdarza, że PKS nie ma bezpośrednich połączeń lub trzeba się przesiadać. - Pociąg jest szybszy i tańszy, czego władze województwa nie chcą dostrzec. Ponadto reaktywacja linii nastąpiła w środku miesiąca, przez co nie ma możliwości zakupu biletów okresowych plus brak czasu na promocję. Pociągi jeżdżą tylko do końca czerwca. Reaktywacja jest bardzo krótka, należy poprawić rozkład, lepiej skomunikować i rozreklamować. Czas przejazdu skrócił się tylko nieznacznie, bo o 10 min. Obecnie Gniezno- Jarocin 1h 40min zamiast 1h 50min. Działalność nowej spółki kolejowej Koleje Wielkopolskie nie zyskuje pozytywnych ocen. Znaczne pogorszenie się oferty (leszno-ostrów, wolsztyn- zbąszynek, wągrowiec- rogoźno, jarocin-leszno), na dodatek spółka otrzymuje wyższe stawki za przejazd niż Przewozy Regionalne. Województwo pomija naszą linię, inwestując tylko w linie do i z Poznania. Ciekawe jest to, że znalazły się pieniądze na remont linii do Piły, Wolsztyna, Wągrowca a na naszą trasę nic.. nawet nie remontuje się torów, prędkość szlakowa na odcinku Gniezno- Września spadła z 80 do 60km/h, nie są likwidowane ograniczenia w wykazach PKP PLK SA , prędkość na odcinku Książno - Września spadła z 50 do 30. To są realne problemy, dlatego prosimy o pomoc i nagłośnienie sprawy - tłumaczy Dawid Licheniak
Poniżej przedstawiamy linki, gdzie można znaleźć wszystkie istotne informacje na ten temat, które zamieszcza KODLK:
ink do artykułu o tej trasie:
http://kolej.blog.deon.pl/2013/05/25/historia-pewnej-reaktywacji-czyli-jak-reaktywowac-i-uwalic-ruch-na-linii-281/
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?