Apel Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych

Karolina BarełkowskaZaktualizowano 
KODLK
Na tory wróciły pociągi jeżdżące na trasie Gniezno-Jarocin. Na razie do 28 czerwca. Takie rozwiązanie nie satysfakcjonuje Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych.

- Niestety, mamy zastrzeżenia co do polityki transportowej UMWW. Pierwszy dotyczy ilości pociągów - 2 pary to zbyt mało, ludzie chcą minimum 4 par, dodatkowo żeby kilka z nich jeździło w dni wolne od pracy. Kolejne nasze zastrzeżenie, to czas reaktwacji i reklama połączeń a właściwie jej brak. UMWW poza plakatami na stacjach nic nie zrobiło. Ja razem z KODLK sami drukowaliśmy i rozlepialiśmy plakaty. Niestety, wszystkie nasze plakaty z Gniezna zniknęły, powoli znikają również nasze plakaty w Marzeninie. Nasze afisze nie dość, że zawierają informacje o godzinach, to jeszcze zawierają porównanie cen pociągu Regio i PKS - mówi Dawid Licheniak, który współpracuje z KODLK.

Jak dodaje, często się zdarza, że PKS nie ma bezpośrednich połączeń lub trzeba się przesiadać. - Pociąg jest szybszy i tańszy, czego władze województwa nie chcą dostrzec. Ponadto reaktywacja linii nastąpiła w środku miesiąca, przez co nie ma możliwości zakupu biletów okresowych plus brak czasu na promocję. Pociągi jeżdżą tylko do końca czerwca. Reaktywacja jest bardzo krótka, należy poprawić rozkład, lepiej skomunikować i rozreklamować. Czas przejazdu skrócił się tylko nieznacznie, bo o 10 min. Obecnie Gniezno- Jarocin 1h 40min zamiast 1h 50min. Działalność nowej spółki kolejowej Koleje Wielkopolskie nie zyskuje pozytywnych ocen. Znaczne pogorszenie się oferty (leszno-ostrów, wolsztyn- zbąszynek, wągrowiec- rogoźno, jarocin-leszno), na dodatek spółka otrzymuje wyższe stawki za przejazd niż Przewozy Regionalne. Województwo pomija naszą linię, inwestując tylko w linie do i z Poznania. Ciekawe jest to, że znalazły się pieniądze na remont linii do Piły, Wolsztyna, Wągrowca a na naszą trasę nic.. nawet nie remontuje się torów, prędkość szlakowa na odcinku Gniezno- Września spadła z 80 do 60km/h, nie są likwidowane ograniczenia w wykazach PKP PLK SA , prędkość na odcinku Książno - Września spadła z 50 do 30. To są realne problemy, dlatego prosimy o pomoc i nagłośnienie sprawy - tłumaczy Dawid Licheniak

polecane: Polska jest częścią zagłębia motoryzacyjnego Europy

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3