Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za dwa lata pojedziemy nowo wybudowanym fragmentem drogi ekspresowej S14 od Lublinka do ulicy Szczecińskiej w rejonie Niesięcina.
Odcinek ten buduje firma Budimex i prace na nim są zaawansowane w około 12 - 15 procentach. Formowane są nasypy pod przyszłe jezdnie, trwają też roboty ziemne na przyszłym węźle Konstantynów.
- Wykonawca usuwa obecnie tzw. kolizje z instalacjami podziemnymi, których na tym fragmencie S14 jest aż 250 - informuje Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Budowa prowadzona jest w mocno zurbanizowanym terenie, dlatego wykonawca napotyka na wiele linii energetycznych, gazociągów, wodociągów i kanalizacji. Wszystkie te instalacje trzeba przełożyć, co zajmuje dużo czasu, choć wizualnie nie posuwa robót do przodu.
Przedstawiciele Budimexu twierdzą, że wiosną ruszą z budową wiaduktów, mostów i innych obiektów inżynieryjnych. Na odcinku Lublinek - Rąbień powstaną też trzy węzły - pierwszy w miejscu, gdzie budowana droga połączy się z już istniejącym odcinkiem S14 z Pabianic do Ikei, drugi na przecięciu z ulicą Maratońską w pobliżu Grupowej Oczyszczalni Ścieków i trzeci w pobliżu Konstantynowa Łódzkiego, z którego będzie można zjechać na ulicę Szczecińską.
Nie będzie natomiast budowany węzeł Teofilów, który miał powstać w rejonie ulicy Rojnej i miała od niego zostać zbudowana zupełnie nowa ulica do centrum Łodzi.
- Węzeł ten nie jest ujęty w projekcie, ale trasa S14 zostanie zbudowana tak, aby w przyszłości można go było dobudować bez ingerencji w już istniejącą infrastrukturę - tłumaczy Maciej Zalewski z GDDKiA.
Dalszy fragment S14 od Rąbienia do Zgierza i dalej do Emilii budować ma firma chińska Stecol Corporation. W sierpniu tego roku podpisała umowę na wykonanie prac za ponad 700 mln zł. Na razie trwają tam prace przygotowawcze.
Trasa S 14 ma pełnić funkcje zachodniej obwodnicy Łodzi. I ostatecznie domknąć pierścień dróg szybkiego ruchu wokół Łodzi.
Ma ona połączyć dwie bardzo ruchliwe trasy: S8 oraz autostradę A2. Inwestycja ma być ukończona w roku 2023, a jej budowa ma kosztować około 1.3 mld zł.
W ostatnich miesiącach pojawiły się informacje, że nie wszystkie planowane węzły na S14 zostaną zrealizowane. To zaś zbudziło obawy mieszkańców i radnych, czy związku z trudnościami z wjazdem na drogę S 14 będzie ona przydatna także dla samych łodzian.
Współpraca Jacek Zemła
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?