Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy możliwe jest zwiększenie prędkości na ul. Kostrzewskiego?

Paweł Brzeźniak
Google Street View
Radny Krzysztof Modrzejewski postuluje zwiększenie prędkosci na ul. Kostrzewskiego z 50 km/h do 70 km/h na odcinku od wiaduktu nad liniami kolejowymi do skrzyżowania z ulicą Wrzesińską. Jest to zachodnia obwodnica Gniezna z bezpiecznymi lewoskrętami, dlatego w ocenie wielu mieszkańców ten pomysł wydaje się zasadny. Teraz ruch należy do urzędników.

Jak informuje Anna Dzionek, rzecznik Urzędu Miejskiego w Gnieźnie, w tej sprawie zastępca prezydenta miasta Jarosław Grobelny wystosował pismo do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad 7 kwietnia 2015 r. W piśmie wnioskował o zwiększenie ograniczenia do 70 km/h na ul. Kostrzewskiego, ul. Cienistej, ul. Wrzesińskiej.

– GDDKiA (w piśmie z dnia 25 maja 2015r) nie przychyliła się do wniosku, argumentując: „Droga krajowa na tym odcinku przebiega w łukach poziomych i pionowych, znajdują się na nim dwa skrzyżowania – z ul. Prostą i ul. Kokoszki, gdzie zlokalizowane jest również przejście dla pieszych przez drogę krajową. Z informacji uzyskanych z Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie wynika, że oba ww. skrzyżowania są miejscami kolizyjnymi. Ponadto wzdłuż odcinka ul. Kostrzewskiego od ul. Cienistej do Prostej brak jest ciągu pieszo-rowerowego, w związku z tym rowerzyści poruszają się jezdnią drogi krajowej (…). Stanowisko nasze podzielają również Wydziały Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu oraz Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie" – przyznaje Anna Dzionek.

11 czerwca Jarosław Grobelny wysłał kolejne pismo w sprawie zwiększenia ograniczenia do 70 km/h na odcinku od ul. Kokoszki do ul. Wrzesińskiej do GDDKiA, dołączając do niej interpelację radnego Modrzejewskiego. (argumentując: „Odcinek stanowi odcinek drogi wzdłuż której nie jest zlokalizowana zabudowa i nie ma bezpośrednich zjazdów na drogę, w pasie drogowym poza jednią zlokalizowany jest ciąg pieszo-rowerowy”). Na razie jeszcze nie ma odpowiedzi.

– W interesie miasta jest usprawnienie ruchu na drogach, gdyż obwodnica, na której obowiązuje identyczna prędkość maksymalna, co w pozostałych częściach miasta nie spełnia w całości swojej roli – mówi radny Krzysztof Modrzejewski ze stowarzyszenia Ziemia Gnieźnieńska-Gniezno XXI.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto