Gminy muszą, w myśl ustawy o drogach publicznych, przejąć odcinki dróg, które zostały zastąpione przez nowo wybudowane - a więc na przykład drogi krajowej równoległej do S5. Poseł Paweł Arndt (PO) zwraca uwagę, że utrzymanie starej trasy to dodatkowe wydatki i zapytuje Ministra Transportu, czy można coś z tym zrobić.
W piśmie do ministra Sławomira Nowaka gnieźnieński poseł zwraca uwagę na dwa zapisy tej samej ustawie. Według jednego, stary odcinek po oddania do użytkowania nowego, zostaje pozbawiony dotychczasowej kategorii i zaliczony do dróg gminnych. Wcześniej jednak mowa, że zaliczenie do dróg gminnych następuje uchwałą rady gminy. Pyta więc, czy można zmienić przepis tak, by dotychczasowe drogi krajowe zostały zamiast tego wojewódzkimi lub powiatowymi, ewentualnie, czy w kosztach ich utrzymania mogłaby partycypować GDDKiA.
- Tu jest jednak dosyć duży problem. W przypadku naszej "piątki" tę starą powinny przejąć gminy Swarzędz, Pobiedziska i Łubowo. Jeśli spojrzymy na spory odcinek drogi krajowej numer 5 przebiegający przez Łubowo, widzimy, że koszty utrzymania będą stosunkowo wysokie - mówi P. Arndt.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?