Wspomniany parowóz został wyprodukowany w fabryce Fablok Chrzanów w latach 50-tych ubiegłego wieku. Ponieważ maszyna nie miała aktualnego przeglądu technicznego, nie mogła być wykorzystywana do jazdy. Decyzją zarówno Zarządu, jak i Rady Powiatu Gnieźnieńskiego sprzedano ją ze względów finansowych. Powód? Chodziło o... możliwość dokonania przeglądu innej lokomotywy, która aktualnie jest - nieużywana - na stanie GKW (z uwagi na uchybienia proceduralne nie wykonano go jednak do dziś).
Od niedawna wyremontowany Px48 1785 stoi przy ul. Kaliskiej we Wrześni. Otoczenie wokół "kolejowego pomnika" odpowiednio przystosowano (nie brakuje chociażby tablicy z napisem: "Września Miasto"), dzięki czemu całość na pewno przyciąga wrześnian.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?