GNIEŹNIEŃSKI TYDZIEŃ - Wielki przekręt z tanimi opłatami

Karolina BarełkowskaZaktualizowano 
Na policję zgłasza się coraz więcej osób, które mimo że opłacały na czas rachunki, dostały ponaglenie do zapłaty. Jak się okazało, pieniędzy na właściwie konto najprawdopodobniej nie przekazywała firma „J.” mieszcząca się przy ul. Dąbrówki w Gnieźnie, która przyjmowała wpłaty.

Na razie nie wiadomo pieniądze ilu osób nie trafiły na konto właściwego odbiorcy. Faktem jest, że od początku stycznia na policję w Gnieźnie niemal codziennie zgłaszają się nowi poszkodowani.

Anna Osińska, oficer prasowy KPP w Gnieźnie, informuje, że do środy było ich przeszło 60! – Przychodzą do nas mieszkańcy zaniepokojeni tym, że mimo że dokonali zapłaty w jednym z gnieźnieńskich punktów, dostali informację, że rachunek nie został uregulowany – przyznaje. Jak dodaje, wszczęte zostało postępowanie w sprawie podejrzenia przywłaszczenia sobie powierzonego mienia.

Podobne niepokojące sygnały, związane z firmą handlowo- usługową „J.” docierają również do Renaty Boborowskiej-Paszczak, powiatowego rzecznika konsumentów. – Zgłaszają się osoby z niezapłaconymi rachunkami za gaz, telefon czy prąd. Oczywiście te osoby wcześniej regulowały dane płatności. Po prostu punkt, w którym płaciły nie wywiązał się ze swojego zadania i nie przekazał tych pieniędzy dalej – informuje. Co wówczas? Niestety, jak tłumaczy R. Boborowska-Paszczak, nie ma innej rady – rachunki trzeba opłacić raz jeszcze. – Najlepiej na poczcie lub w banku, do którego mamy zaufanie – radzi pani rzecznik.
Jak dodaje, sprawę bezsprzecznie powinniśmy też zgłosić na policję. – Niektóre z tych osób same próbowały wyjaśnić tę sprawę, jednak kiedy poszły do tego punktu na początku stycznia, na drzwiach zastały informację o „trwającej inwenturze”. Obecnie została ona zastąpiona „nieczynne z powodu choroby” – tłumaczy R. Boborowska-Paszczak.

Również do naszej redakcji zgłosiły się osoby, które dostały ponaglenia do zapłaty, mimo że – jak zapewniają – rachunki zostały przez nich terminowo uregulowane. – Jestem rencistką, ledwie starcza mi na wszystkie opłaty, a teraz się okazuje, że będę musiała jeszcze raz płacić za telefon 60 zł – mówi pani Krystyna. Pan Henryk, również z Gniezna, jest zmuszony ponownie zapłacić za prąd 180 zł. Pani Natalii za gaz przyjdzie wnieść opłatę 680 zł.

Próbowaliśmy skontaktować się z właścicielami firmy „J.”. Punkt przy ul. Dąbrówki faktycznie jest nieczynny. Numer telefonu, który uzyskaliśmy na informacji, nie odpowiada. Wpisaliśmy nazwę firmy do wyszukiwarki. Niestety brak jakichkolwiek informacji o właścicielach firmy, ani kiedy i czy zacznie ona ponownie funkcjonować.

Juliusz Trojanowski, prezes Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, przestrzega przed naciągaczami. – Jeżeli prowizja za opłatę jest bardzo mała lub wynosi „0 zł”, powinno nas to zaniepokoić. W Polsce nie ma nic za darmo. Uważajmy również na firmy, które podają swoją stronę internetową, która jak się później okazuje jest „w budowie” – mówi.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3