Gniezno: Dzień Konsumenta w ZSP nr 2
- Poświęciliśmy trochę czasu na podstawowe prawa konsumentów i obowiązki sprzedawcy wynikających z umowy sprzedaży. Mówiliśmy m.in. o obowiązkach informacyjnych sprzedawcy dotyczących ceny i funkcjonowania towaru - przyznaje Renata Boborowska-Paszczak, powiatowy rzecznik konsumentów.
Świadomość młodych konsumentów i mieszkańców powiatu jest coraz większa, jeśli chodzi o samo istnienie instytucji rzecznika konsumentów. - Moje działania w lokalnym środowisku mają pozytywny wydźwięk, a duża skuteczność w dochodzeniu roszczeń na etapie postępowania mediacyjnego, która wynosi 81%, przyczynia się do tworzenia dobrego wizerunku samego starostwa. W 2015 roku udzieliłam mieszkańcom powiatu gnieźnieńskiego ponad 780 porad - podkreśla rzecznik konsumentów.
Takie spotkania, jak dzisiejsze, mają charakter cykliczny. W samym tylko ZSP nr 2 odbyły się cztery takie spotkania, a kolejne odbyło się w „Ekonomiku”. W lutym odbyły się też spotkania z gnieźnieńskimi licealistami. - Cieszy mnie to, że uczniowie zadawali pytania. Jedno z nich dotyczyło tego, czy uczeń może reklamować zegarek pomimo tego, że gwarancja już upłynęła - dodaje R. Boborowska-Paszczak.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?