Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gniezno: Dzień Konsumenta w ZSP nr 2

Paweł Brzeźniak
Spotkanie dla uczniów klas pierwszych ZSP nr 2 w Gnieźnie odbyło się w ramach Światowego Dnia Konsumenta. Omówiono samą instytucję rzecznika konsumentów tak, żeby uczniowie wiedzieli do kogo zwracać się o pomoc.

Gniezno: Dzień Konsumenta w ZSP nr 2

- Poświęciliśmy trochę czasu na podstawowe prawa konsumentów i obowiązki sprzedawcy wynikających z umowy sprzedaży. Mówiliśmy m.in. o obowiązkach informacyjnych sprzedawcy dotyczących ceny i funkcjonowania towaru - przyznaje Renata Boborowska-Paszczak, powiatowy rzecznik konsumentów.

Świadomość młodych konsumentów i mieszkańców powiatu jest coraz większa, jeśli chodzi o samo istnienie instytucji rzecznika konsumentów. - Moje działania w lokalnym środowisku mają pozytywny wydźwięk, a duża skuteczność w dochodzeniu roszczeń na etapie postępowania mediacyjnego, która wynosi 81%, przyczynia się do tworzenia dobrego wizerunku samego starostwa. W 2015 roku udzieliłam mieszkańcom powiatu gnieźnieńskiego ponad 780 porad - podkreśla rzecznik konsumentów.

Takie spotkania, jak dzisiejsze, mają charakter cykliczny. W samym tylko ZSP nr 2 odbyły się cztery takie spotkania, a kolejne odbyło się w „Ekonomiku”. W lutym odbyły się też spotkania z gnieźnieńskimi licealistami. - Cieszy mnie to, że uczniowie zadawali pytania. Jedno z nich dotyczyło tego, czy uczeń może reklamować zegarek pomimo tego, że gwarancja już upłynęła - dodaje R. Boborowska-Paszczak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto