Sztuczna krew zalała gnieźnieńskie supermarkety i nie tylko. Dealz i Pepco oszalały na punkcie halloweenowych strojów, gadżetów i plastikowych kościotrupów.
Mimo że Halloween to święto, które napłynęło do Polski z zachodu, a kościelni patriarchowie odradzają uczestnictwo w tej zabawie, co roku coraz więcej dzieci i dorosłych cieszy się na ten dzień. Obchodzone 31 października Halloween ma według wierzeń być dniem, w którym świat ludzi i świat duchów przenikają się wzajemnie. Sądzi się, iż właśnie z potrzeby odstraszania złych duchów wywodzi się zwyczaj przebierania się w ów dzień w dziwaczne stroje i zakładania masek. Symbolem święta Halloween były noszone przez druidów czarne stroje oraz duże rzepy, ponacinane na podobieństwo demonów. Taki zwyczaj na zachodzie trwa do dziś, a święto jest bardzo popularne i obchodzone na bogato.
Nic więc dziwnego, że podobne zwyczaje, może tylko nieco zmodyfikowane, dotarły do Europy. W Polsce Halloween zaczęło być popularne w drugiej połowie lat 90. Wraz z napływem sklepów międzynarodowych marek, Polacy coraz częściej szukają przebrań i gadżetów w strasznym stylu.
Tym sposobem, w gnieźnieńskich sklepach można zakupić porcelanowe dynie, kościotrupy, farby do twarzy i sztuczną krew. To jednak nie koniec. Sklepy takie jak Dealz oferują stroje wampirów, maski i „mroczne” świece. W podobnym stylu gadżety i ogromne, włochate czarne pająki dostępne są w Galerii Gniezno, Biedronce i Lidlu. Carrefour na tę okazję przygotował z kolei oddzielne stoisko z prawdziwymi dyniami, tyle że pomalowanym farbkami.
Gniezno. Nie tylko Wszystkich Świętych. Sklepy zapełniły się gadżetami na Halloween [FOTO]
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?