Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Gniezno. Ostrów Lednicki. Chrzcielnica Polski" - podsumowanie kampanii

SI (opr.)
Archiwum UM
Reklamy, banery, blisko 40 tys. ulotek okolicznościowych, promujące strony internetowe, także w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram), produkcja gadżetów z logo Chrzcielnica Polski oraz liczne imprezy i wydarzenia związane z obchodami 1050. rocznicy Chrztu Polski - tak w skrócie można podsumować kampanię realizowaną wspólnie przez samorządy Powiatu Gnieźnieńskiego, Miasta Gniezna i Gminy Łubowo w roku 2016.

"Gniezno. Ostrów Lednicki. Chrzcielnica Polski" - podsumowanie kampanii

Głównym celem kampanii „Gniezno – Ostrów Lednicki. Chrzcielnica Polski” było zwrócenie uwagi na znaczącą rolę naszego regionu w procesie chrystianizacji ziem piastowskich oraz powstania państwa polskiego. Podsumowania działań w ramach akcji dokonali wspólnie Prezydent Miasta Gniezna Tomasz Budasz, Starosta Beata Tarczyńska oraz Wójt Gminy Łubowo Andrzej Łozowski.

Narzędzia marketingowe kampanii:

Ulotka promocyjna i wizualizacja wielkopowierzchniowa - 4–stronicowa ulotka została wyprodukowana w 40 tys. egzemplarzach i przekazana do wielu podmiotów branży turystycznej na terenie powiatu gnieźnieńskiego (informacja turystyczna, muzea, hotele oraz inne miejsca noclegowe, restauracje i pozostałe punkty gastronomiczne). Wielkopowierzchniowe bilbordy z logo kampanii umieszczono na wybranych budynkach użyteczności publicznej w powiecie, ze szczególnym uwzględnieniem Gniezna i Gminy Łubowo

Oficjalna strona kampanii www.chrzcielnicapolski.pl - informacyjna strona internetowa dedykowana rocznicy, została uruchomiona na początku 2016 roku. Od początku istnienia na uzupełniana byłą aktualnymi wydarzeniami związanymi z jubileuszem. Na stronie aktywny był także formularz zgłoszenia imprezy, który można było wypełnić i przesłać w celu umieszczenia nowego wydarzenia na stronie.

W mediach społecznościowych - Facebook oraz Instagram Oba profile prowadzone były przez podmiot zewnętrzny na zlecenie organizatorów kampanii, tj. Powiatu Gnieźnieńskiego, Miasta Gniezna oraz Gminy Łubowo. Z firmą realizującą kampanię w mediach społecznościowych na bieżąco współpracowali również partnerzy. Profil na Facebooku po niemal roku funkcjonowania polubiło blisko 1000 osób.

Oznakowanie wzdłuż drogi S5 - na 8 betonowych nasypach podtrzymujących mosty nad drogą S5 (4 szt. w jedną stronę i 4 szt. w drugą stronę) namalowano logotyp kampanii. Realizacja niniejszego zadania otrzymała zgodę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu. Duże wsparcie organizacyjne przy oznakowaniu S5 zapewnił gnieźnieński oddział GDDKiA.

Wydarzenia związane z rocznicą - były jednym z najważniejszych składni kampanii - imprezy ukazujące nasz region jako Chrzcielnicę Polski. Wydarzeniami zorganizowane przez Miasto Gniezno:
- specjalna edycja Koronacji Królewskiej, 30-31 VII 2016, tematycznie związana z czasami Mieszka I (ok. 15 tysięcy osób)
- IV Zjazd Dużych rodzin, 17-19 VI 2016, (1000 osób z całego kraju)
- casting na role Mieszka I i Dobrawy (31 zgłoszeń z całego kraju, szerokie zainteresowanie mediów ogólnopolskich)
- Królewski Festiwal Artystyczny – ponad 70 mniejszych i większych imprez realizowanych od czerwca do sierpnia 2016 (ok. 15 tysięcy uczestników, nie licząc Koronacji Królewskiej i Zjazdu Dużych Rodzin)
- 39 Bieg Lechitów, 17 IX 2016, (ponad 2200 biegaczy)
- akcje czytelnicze Biblioteki Publicznej Miasta Gniezna, skierowane do setek najmłodszych mieszkańców naszego miasta

Kampania była także szeroko rozpropagowana prze lokalnych mediów - telewizję i prasę.

Całość poskutkował wzrostem ruchu turystycznego w naszym powiecie. - W szacunkowym porównaniu natężenia ruchu turystycznego w Gnieźnie w roku 2016 zauważalna jest zwiększona dynamika, w stosunku do 2015 roku - mówią organizatorzy. Jak dalej podają we wszystkich obszarach odnotowano wzrost ruchu turystycznego:
- muzea (zarówno w Gnieźnie, jak i w okolicach Szlaku Piastowskiego) zanotowały wzrost średnio o 63% (przy czym rekordowy przyrost zanotowano w Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy - 118% więcej wejść indywidualnych i zbiorowych bez edukacji),
- miejsca noclegowe – wzrost o ok. 30%,
- restauracje - wzrost o ok. 47% .

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto