"Gniezno. Ostrów Lednicki. Chrzcielnica Polski" - podsumowanie kampanii
Głównym celem kampanii „Gniezno – Ostrów Lednicki. Chrzcielnica Polski” było zwrócenie uwagi na znaczącą rolę naszego regionu w procesie chrystianizacji ziem piastowskich oraz powstania państwa polskiego. Podsumowania działań w ramach akcji dokonali wspólnie Prezydent Miasta Gniezna Tomasz Budasz, Starosta Beata Tarczyńska oraz Wójt Gminy Łubowo Andrzej Łozowski.
Narzędzia marketingowe kampanii:
Ulotka promocyjna i wizualizacja wielkopowierzchniowa - 4–stronicowa ulotka została wyprodukowana w 40 tys. egzemplarzach i przekazana do wielu podmiotów branży turystycznej na terenie powiatu gnieźnieńskiego (informacja turystyczna, muzea, hotele oraz inne miejsca noclegowe, restauracje i pozostałe punkty gastronomiczne). Wielkopowierzchniowe bilbordy z logo kampanii umieszczono na wybranych budynkach użyteczności publicznej w powiecie, ze szczególnym uwzględnieniem Gniezna i Gminy Łubowo
Oficjalna strona kampanii www.chrzcielnicapolski.pl - informacyjna strona internetowa dedykowana rocznicy, została uruchomiona na początku 2016 roku. Od początku istnienia na uzupełniana byłą aktualnymi wydarzeniami związanymi z jubileuszem. Na stronie aktywny był także formularz zgłoszenia imprezy, który można było wypełnić i przesłać w celu umieszczenia nowego wydarzenia na stronie.
W mediach społecznościowych - Facebook oraz Instagram Oba profile prowadzone były przez podmiot zewnętrzny na zlecenie organizatorów kampanii, tj. Powiatu Gnieźnieńskiego, Miasta Gniezna oraz Gminy Łubowo. Z firmą realizującą kampanię w mediach społecznościowych na bieżąco współpracowali również partnerzy. Profil na Facebooku po niemal roku funkcjonowania polubiło blisko 1000 osób.
Oznakowanie wzdłuż drogi S5 - na 8 betonowych nasypach podtrzymujących mosty nad drogą S5 (4 szt. w jedną stronę i 4 szt. w drugą stronę) namalowano logotyp kampanii. Realizacja niniejszego zadania otrzymała zgodę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu. Duże wsparcie organizacyjne przy oznakowaniu S5 zapewnił gnieźnieński oddział GDDKiA.
Wydarzenia związane z rocznicą - były jednym z najważniejszych składni kampanii - imprezy ukazujące nasz region jako Chrzcielnicę Polski. Wydarzeniami zorganizowane przez Miasto Gniezno:
- specjalna edycja Koronacji Królewskiej, 30-31 VII 2016, tematycznie związana z czasami Mieszka I (ok. 15 tysięcy osób)
- IV Zjazd Dużych rodzin, 17-19 VI 2016, (1000 osób z całego kraju)
- casting na role Mieszka I i Dobrawy (31 zgłoszeń z całego kraju, szerokie zainteresowanie mediów ogólnopolskich)
- Królewski Festiwal Artystyczny – ponad 70 mniejszych i większych imprez realizowanych od czerwca do sierpnia 2016 (ok. 15 tysięcy uczestników, nie licząc Koronacji Królewskiej i Zjazdu Dużych Rodzin)
- 39 Bieg Lechitów, 17 IX 2016, (ponad 2200 biegaczy)
- akcje czytelnicze Biblioteki Publicznej Miasta Gniezna, skierowane do setek najmłodszych mieszkańców naszego miasta
Kampania była także szeroko rozpropagowana prze lokalnych mediów - telewizję i prasę.
Całość poskutkował wzrostem ruchu turystycznego w naszym powiecie. - W szacunkowym porównaniu natężenia ruchu turystycznego w Gnieźnie w roku 2016 zauważalna jest zwiększona dynamika, w stosunku do 2015 roku - mówią organizatorzy. Jak dalej podają we wszystkich obszarach odnotowano wzrost ruchu turystycznego:
- muzea (zarówno w Gnieźnie, jak i w okolicach Szlaku Piastowskiego) zanotowały wzrost średnio o 63% (przy czym rekordowy przyrost zanotowano w Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy - 118% więcej wejść indywidualnych i zbiorowych bez edukacji),
- miejsca noclegowe – wzrost o ok. 30%,
- restauracje - wzrost o ok. 47% .
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?