18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gniezno - Studencki biznes - od czego w ogóle zacząć?

IB
Studenci wysłuchali kilku prelegentów, mogli skorzystać z doradztwa
Studenci wysłuchali kilku prelegentów, mogli skorzystać z doradztwa
Jak założyć własny biznes, czy warto i czy każdy do tego się nadaje - na te i inne pytania studenci mogli poznać odpowiedzi podczas spotkania w Kolegium Europejskim UAM.

O projekcie "Akademik Przedsiębiorczości" opowiadali przedstawiciele Uczelnianego Centrum Innowacji i Transferu Technologii UAM.

Prof. Jacek Guliński, prorektor UAM, zauważył, że przedsiębiorczość to bardzo szerokie pojęcie - to nie tylko prowadzenie firmy, ale też umiejętność planowania, organizowania kariery, analizowania i poprawiania swoich błędów.

- Uczelnia powinna wyposażać absolwentów w taki sposób, by sobie dawali radę w pracy - mówi prof. Guliński. - Ambicją młodego, dobrego absolwenta nie powinno być pójście na pracownika do jednej czy drugiej instytucji, bo tam akurat szukają, tylko powinien to być wybór pracy, w której się spełnia, albo założenie własnej działalności.

Otworzenie swojej firmy to często dla absolwentów humanistycznych kierunków, pomimo ryzyka niepowodzenia, szansa na lepsze zarobki. Podczas spotkania słuchacze mogli dowiedzieć się, od czego zależy, czy biznes się powiedzie - liczy się pomysł, konkurencja na rynku, dotarcie do klienta, a nawet, czy się ma szczęście. Omawiany był też najpoważniejszy problem planujących działalność - skąd wziąć pieniądze na początek, czyli skąd, ile i kto może dostać dofinansowania.

Studenci mogli też wziąć udział w dyskusji z młodymi przedsiębiorcami z Gniezna, którym udało się jeszcze na studiach otworzyć własną działalność i prosperują od kilku lat.

- Kiedy się rozpoczyna własną działalność gospodarczą, najważniejsze jest zgromadzenie jakiegoś kapitału na sam początek i to jest taki "klucz", od którego należy wyjść. Ja korzystałem z funduszy unijnych - przyznaje Łukasz Cieśliński, właściciel agencji reklamowej. Jak mówi, akurat ta branża w Gnieźnie nie należy do łatwych, bo jest duża konkurencja. Dlatego początki to mozolne przedstawianie ofert kolejnym klientom i szukanie nowatorskich usług, które można zaproponować.
Jacek Wajda z UCITT podkreśla, że przedsiębiorczość akademicka to też wykorzystanie wiedzy ze studiów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto