W Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 3 realizowany jest projekt ,,Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości drogą ich osobistego rozwoju”. Projekt realizowany jest przez sześć szkół partnerskich: Abaran Lyceum z Hiszpanii, Agrupamento de Escolas de Albufeira Poente z Portugalii, Epal z Grecji, Klaipeda Baltic Gymnasium z Litwy, Laniteio Lyceum z Cypru oraz ZSP 3 z Gniezna. Polska szkoła jest głównym koordynatorem projektu.
Jego głównym celem jest wzmacnianie zdolności osób w każdym wieku. Każda szkoła partnerska podkreśliła swoje mocne strony i zidentyfikowała kluczowe problemy, przed którymi stoją jej uczniowie. Dlatego wspólne spotkania angażują uczniów w zajęcia dydaktyczne, umożliwiają obserwację rozwiązań w szkołach partnerskich.
Pandemia uniemożliwiła niestety realizację mobilności w określonym czasie. Było to ogromne rozczarowanie dla uczniów, którzy zostali zakwalifikowani do wyjazdu.
Dlatego, gdy nadarzyła się w listopadzie okazja realizacji mobilności na Cypr, w szkołach partnerskich rozpoczęto przygotowania do wyjazdu. Szkoła na Cyprze od kilku lat realizuje program autorski skierowany do uczniów z niską motywacją. Program ma na celu angażowanie uczniów w liczne działania organizowane specjalnie dla nich, zmniejszając tym samym problem przedwczesnego kończenia nauki. Uczniowie przebywali na Cyprze, w mieście Limassol od 6 do 13 listopada.
Gnieźnieńscy uczniowie na Cyprze
Uczniowie ze szkół partnerskich podczas tygodniowego pobytu mieli okazję poznać się wzajemnie, prezentowali przygotowane wcześniej opracowania na temat swoich szkół, krajów i miast. Poznali historię Cypru, a spacerując po Nikozji mogli na własne oczy zobaczyć podział miasta na część turecką i grecką.
Organizatorzy mobilności ze szczegółami zadbali o cały pobyt uczestników, precyzyjnie zaplanowali zajęcia. Spotkanie po tylu miesiącach było ogromnym i pełnym wzruszeń wydarzeniem dla wszystkich. Po licznych wielomiesięcznych spotkaniach online, spotkanie ,,na żywo” było czymś wspaniałym i wzmocniło nasze relacje.
Jak się okazuje, bariera językowa mieści się w… głowie młodzieży! Uczniowie świetnie radzili sobie w innym kraju.
- Mimo że był to tylko tydzień to bardzo zżyłem się z uczniami z niesamowitej ilości krajów. Liczba rzeczy, ciekawostek i spojrzeń na świat z którymi się tam "zderzyłem" była i nadal jest niesamowita. To co chyba najbardziej mnie zachwyciło to możliwość usłyszenia angielskiego w tyłu różnych akcentach. A ludzie? Wspaniali - każdy był otwarty, życzliwy, z dystansem, a co chyba ważniejsze, nikt nie bał się być "ośmieszonym" z powodu kiepskiego języka, każdy to rozumiał i akceptował
– relacjonował uczestnik wyprawy, Mateusz. Barierę językową szybko przełamała też Sandra, uczennica ZSP.
- Porozumiewanie się językiem angielskim nie jest wcale takie trudne - wystarczy się przełamać i zacząć mówić
–dodała z uśmiechem uczennica.
Gniezno. Uczniowie ZSP nr 3 zwiedzili Cypr. Połączyli turystykę z nauką [FOTO]
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?