Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

II LO w Gnieźnie: Wyróżnienie dla "Piętnastki!"

opr. red.
II Liceum Ogólnokształcące im. Dąbrówki znalazło się wśród dziesięciu wyróżnionych w pilotażowym projekcie „Analityka edukacyjna w szkołach wyższych”.

Projekt został przeprowadzony przez PCG Polska pod patronatem fundacji Rektorów Polskich na próbie ponad 140 tysięcy studentów z uczelni publicznych i prywatnych, a jego celem było wskazanie renomowanych szkół średnich w nowym ich znaczeniu. Termin renomowana szkoła w wersji 2.0 oznacza, że jej absolwenci z powodzeniem przechodzą rekrutację na wyższe uczelnie, dobrze radzą sobie w czasie studiów oraz na rynku pracy.

Każda z dziesięciu uczelni biorących udział w projekcie po zapoznaniu się z raportem z badań, wstępną hipotezą oraz biorąc pod uwagę własne dotychczasowe doświadczenia, wyróżniła jedną szkołę średnią. II Liceum Ogólnokształcące im. Dąbrówki zostało wyróżnione przez Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorzy projektu podkreślają, że o sukcesie edukacyjnym uczniów decydują nie tylko wyniki egzaminów maturalnych i stałe monitorowanie efektów kształcenia, ale także spójność oferty szkoły z ofertą kierunków wyższej uczelni i rozwijanie tzw. kompetencji kluczowych, które są ważne dla uczenia się przez całe życie.

Eksperci PCG Mateusz Adamiak oraz Marek Legutko szczególną uwagę zwracają na sześć, ich zdaniem, istotnych aspektów sukcesu. Pierwszym z nich jest inwestycja w egzaminy na poziomie rozszerzonym. Oferta edukacyjna II Liceum zakłada, że absolwent gimnazjum rozpoczynający naukę w naszej szkole może wybrać trzy przedmioty, których uczyć się będzie na poziomie rozszerzonym. Ten wybór daje mu później większe możliwości w wyborze egzaminów maturalnych na poziomie rozszerzonym. Uczniowie „Dąbrówki” przystępują do dwóch, nierzadko trzech takich egzaminów. Wśród kolejnych aspektów znalazły się: wyższy niż przeciętny średni wynik z przedmiotów obowiązkowych oraz dobre wyniki z matematyki. Nie bez znaczenia okazuje się także profil szkoły (określany na podstawie wyborów przedmiotów maturalnych zdawanych na poziomie rozszerzonym), jej odległość od siedziby uczelni, stałe monitorowanie efektów kształcenia np. za pomocą narzędzi elektronicznych takich jak e-dziennik oraz identyfikacja ze szkołą i uczelnią, wyrażająca się przez obecność szkoły w Internecie oraz zaangażowanie jej uczniów w realizowanie projektów i przedsięwzięć edukacyjnych.

Uczniowie „Dąbrówki” z powodzeniem przez trzy lata z rzędu uczestniczyli w projekcie e-szkoła. Moja Wielkopolska, zajmując miejsca na podium i zdobywając prestiżowe wyróżnienia. Członkowie grup projektowych stworzyli funkcjonującą do dziś salę astronomiczną, w ramach akcji „Operacja: Dzień Wskrzeszenia” podjęli się rewitalizacji parku miejskiego czy współorganizowali Gnieźnieńskie Dni Pary, angażując się aktywnie w życie społeczności lokalnej. Praca w zespołach projektowych pozwoliła im na kształcenie kompetencji, takich jak np. umiejętność pracy zespołowej, planowanie, monitorowanie oraz ewaluacja działań. To wszystko zaowocowało nie tylko sukcesami projektów w kolejnych edycjach, ale także umożliwiło samokształcenie oraz doskonalenie kompetencji osobistych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto