- Głównym celem przedsięwzięcia jest wyczulenie sprzedawców, że dojrzały wygląd klienta nie musi oznaczać jego pełnoletności. Istotnym przekazem akcji jest również utrwalenie w świadomości handlujących, że dowody osobiste są także wydawane osobom, które nie ukończyły 18 roku życia, stąd przy sprzedaży ważne jest zwracanie uwagi na datę urodzenia - tłumaczy.
Jak dodaje, policja chce zwrócić uwagę na problem, jakim jest picie alkoholu przez młodzież a także dzieci. Kolejnym czynnikiem jest przekonanie społeczności, że postawa taka powinna być przez nas negowana. - Przypominam, że sprzedaż osobom niepełnoletnim alkoholu jest przestępstwem. Chcemy pokazać sprzedawcom, co zrobić, aby się przestrzec przez złamaniem prawa - mówi Anna Osińska.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?