Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ruszyła budowa pierwszego w Gnieźnie toru rowerowego

SI(opr.)
Archiwum UM Gniezno
Do końca bieżącego miesiąca powstanie w Gnieźnie pierwszy Pumptrack, czyli rowerowy tor treningowy dla pasjonatów dwóch kółek. Nowa inwestycja w sąsiedztwie skate-parku oraz kompleksu „Orlików”, na terenie dawnych koszar przy ul. Wrzesińskiej stworzy innowacyjne miejscem aktywności ruchowej na mapie Gniezna.

Ruszyła budowa pierwszego w Gnieźnie toru rowerowego
Pumptrack (czyt. pamptrak) to rowerowy plac zabaw ze specjalnie zaprojektowanym torem przeszkód, składającym się z garbów, zakrętów profilowanych oraz małych „hopek” ułożonych w takiej kolejności, by rozpędzanie się i utrzymywanie prędkości było możliwe bez konieczności pedałowania. Nabieranie prędkości możliwe jest dzięki odpowiednio wyprofilowanym muldom, na których użytkownik, wykonując ruchy góra-dół (tzw. „pompowanie”), porusza się w wybranym kierunku wykorzystując siłę ciężkości i siłę odśrodkową. Jazda na torze angażuje wszystkie grupy mięśniowe i jest niesamowicie wymagająca fizycznie.

– Dzięki Pumptrackowi, stosunkowo niewielkim kosztem możemy poszerzyć ofertę miejskiej bazy rekreacyjnej, bo atrakcji tego typu, skierowanej do rowerzystów, jeszcze w Gnieźnie nie było. Sporo osób – szczególnie młodzieży – pytało mnie o możliwość utworzenia podobnego obiektu. Taki rowerowy tor-plac zabaw pozwoli mniejszym dzieciom w bezpieczny sposób oswoić się z jazdą rowerem na nierównościach terenu, ale jednocześnie będzie wyzwaniem dla bardziej doświadczonych rowerzystów – mówi Prezydent Miaista Gniezna, Tomasz Budasz.
Pumptracki spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa: Szwajcarska Poradnia ds. Zapobiegania Wypadkom (BFU) umieściła te tory w „niebieskiej” grupie obiektów sportowych, co jest równoznaczne z uznaniem ich za równie bezpieczne jak place zabaw dla dzieci.

Parametry toru:
- powierzchnia asfaltowa w rzucie: min. 220 m2,
- długość toru w rzucie: min. 118 m,
- szerokość warstwy jezdnej toru: min. 170 cm,
- wysokość zakrętów profilowanych toru (mierzona od powierzchni
asfaltowej w najniższym punkcie bandy do powierzchni na koronie): min. 85 cm,
- ilość zakrętów profilowanych: min. 2 szt,
- promień zakrętów: min. 400 cm,
- minimalna powierzchnia toru (po obrysie skarp): 510 m2.
W koncepcji zaplanowano również połączenie z istniejącym skateparkiem, stojak na rowery i tablicę regulaminową.

Inwestycję za łączną kwotę 152.800 zł brutto realizuje Gnieźnieński Ośrodek Sportu i Rekreacji.

Źródło: UM Gniezno

Racowisko w sektorze gości. Kibice Legii przemycili pirotechnikę na trybuny stadionu Lecha

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto