Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uśmiechnięte bałwanki, radosne skrzaty, choinki i bombki - świąteczne produkty, już w listopadzie, zalewają wiele sklepowych półek

Alicja Tylkowska
Alicja Tylkowska
Wielu ludzi uważa, że pojawianie się produktów bożonarodzeniowych w sklepach już w listopadzie jest to działanie zbyt wczesne. Innym w ogóle to nie przeszkadza.

Tradycyjnie Boże Narodzenie obchodzone jest 25 grudnia, więc niektórzy uważają, że rozpoczynanie sprzedaży produktów związanych z tą okazją dwa miesiące przed świętami jest zbyt wczesne. Argumentują, że sklepy powinny poczekać przynajmniej do początku grudnia, zanim zaczną promować produkty świąteczne.

Dla wielu firm i sklepów wczesna sprzedaż produktów bożonarodzeniowych ma sens

Oczywiście chodzi o perspektywę biznesową. Święta ze śniegiem i kolędami w tle, to czas, kiedy konsumenci robią dużo większe zakupy. Firmy starają się zyskać przewagę nad konkurencją, wprowadzając swoje produkty na rynek wcześniej, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć swoje zyski. To dość logiczne. Kiedy produkty bożonarodzeniowe pojawią się na półkach sklepowych wcześniej, klienci mają też więcej czasu na zaplanowanie swoich zakupów, co może pomóc w zmniejszeniu presji i tłoku w sklepach w okresie świątecznym.

Może to jednak ma wpłynąć na uczucia i atmosferę związaną ze świętami?!

Niektórzy uważają, że wcześniejsze pojawianie się dekoracji i produktów świątecznych może prowadzić do komercjalizacji i utraty pierwotnego znaczenia świąt Bożego Narodzenia. Święta te mają głębokie religijne i kulturowe znaczenie dla wielu ludzi, więc widok komercyjnych produktów bożonarodzeniowych już w listopadzie może być dla nich drażniący. Ale w wielu osobach, prawdopodobnie, będą rodzić się pozytywne emocje, związane z rodziną przy wspólnym stole, z prezentami i śniegiem, którego ostatnimi czasy jakoś niewiele.

Ostatecznie, czy wcześniejsza sprzedaż produktów bożonarodzeniowych jest słuszna czy nie, zależy raczej od indywidualnych przekonań. Niektórym może to przeszkadzać, podczas gdy inni cieszą się możliwością wcześniejszych zakupów tego typu. Ważne jest, aby sklepy i firmy brały pod uwagę opinie klientów i starali się znaleźć balans między komercyjnymi celami, a dbałością o tradycję i wartości związane ze świętami Bożego Narodzenia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najlepsze atrakcje Krakowa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto