Coraz ciekawsze metody oszustwa wykorzystują scamowi złodzieje. Mimo że policja często ostrzega o tym, by przez telefon nie podawać danych i nie instalować żadnych aplikacji, ludzie nadal dają się nabrać.
Do jednego z mieszkańców gminy Gniezno, Wojciecha, 8 grudnia zadzwonił telefon wyświetlający się jako infolinia PKO BP SA. Rozmówca po drugiej strony słuchawki, z wyraźnym ukraińskim akcentem znał imię i nazwisko mężczyzny, numer telefonu i wiedział, że wykonał on tego samego dnia przelew dużej kwoty na konto należące do banku PKO.
Prowadzący rozmowę, poinformował mieszkańca okolic Gniezna, o tym, że przelew został wykonany na błędne konto. Zdarzyło się akurat tak, że faktura, którą opłacał Wojciech była do niego wysłana przez Internet, dlatego mężczyzna początkowo stwierdził, że faktycznie, mógł zostać oszukany.
Telefoniczny oszust powiedział, że konieczne wykonanie kilku kroków mających na celu cofnięcie przelewu i zabezpieczenie konta. Wojciechowi zaproponował zainstalowanie aplikacji, która przejmuje kontrolę nad jego telefonem. W tym samym czasie mężczyzna dostał smsa ze swojego banku o nieudanej próbę zalogowania się na jego konto.
Wówczas stało się jasne, że ktoś chce przejąć jego pieniądze. Jak podaje Wojciech, natychmiast się rozłączył, zadzwonił na infolinię swojego banku i zablokował wszystkie karty i konta. Nie wiadomo, w jaki sposób oszuści weszli w posiadanie jego danych. Choć tym razem nie doszło do kradzieży, nadal zdarzają się mieszkańcy, który mogą nie dostrzec podstępu.
Przypomnijmy: żaden pracownik banku dzwoniąc nie poprosi o podawanie szczegółowych danych i instalowanie aplikacji i programów!
Uwaga na oszustów! Dzwonią i informują o próbie wyłudzenia. To scam!
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?