Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W SOSW 1 w Gnieźnie odbędą się bezpłatne konsultacje. Niepokoi cię zachowanie dziecka? Zgłoś się!

mat. pras. SOSW 1
Po raz kolejny Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Gnieźnie przy ul. Żwirki i Wigury 27 organizuje BEZPŁATNE konsultacje skierowane do dzieci z opóźnionym bądź zaburzonym rozwojem. Poprzednim razem cieszyły się one dużym zainteresowaniem , dlatego w tym roku odbędą się 3. czerwca.

Po raz drugi Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Gnieźnie przy ul. Żwirki i Wigury 27 organizuje BEZPŁATNE konsultacje skierowane do dzieci z opóźnionym bądź zaburzonym rozwojem. Poprzednim razem cieszyły się one dużym zainteresowaniem , dlatego w tym roku odbędą się 3. czerwca.

Podczas tych konsultacji Rodzice będą mogli skorzystać z porad specjalistów: logopedy, neurologopedy, terapeuty integracji sensorycznej, terapeuty karmienia , psychologa, pedagoga, specjalisty gimnastyki korekcyjnej itd. Specjaliści wskażą możliwości wsparcia dziecka, przekażą niezbędne informacje dotyczące efektywnej pracy terapeutycznej, bądź skierują do placówki, gdzie rodzic może otrzymać pomoc.

Co powinno skłonić rodziców do pojawienia się na konsultacjach?

1. U sześciomiesięcznego dziecka:
a) nie patrzy na rodziców/ rodzeństwo,
​b) nie odwzajemnia uśmiechu,
​c) nie angażuje się w zabawę swoim ciałem (dłońmi, stopami, włosami, ustami),
​d) nie utrzymuje sztywnej główki w pozycji pionowej,
​e) nie obraca się na boki, z brzucha na plecy,
​f) nie podąża wzrokiem za osobą, przedmiotem,
​g) nie odwraca głowy za znajomą osobą,
​h) nie odwraca głowy w kierunku źródła dźwięku,
​i) nie reaguje na nagły, głośny hałas.

2. U rocznego dziecka:

​a) nie odróżnia obcych osób, nie wykazuje niepokoju wobec nich,
​b) nie gaworzy (nie łączy identycznych dźwięków- sylab, np. nababa, nanana itp.),
​c) nie naśladuje prostych gestów, zabaw,
​d) nie utrzymuje zabawki w ręku,
​e) nie wyciąga rączki do znajomej osoby,
​f) nie okazuje uczuć (radości, złości, zadowolenia),
​g) nie chwyta zabawek i nie bawi się nimi,
​h) nie angażuje się w proste zabawy z przedmiotami,
​i) nie siedzi samodzielnie (z podparciem).

3. U dwuletniego dziecka:

​a) nie reaguje na swoje imię,
​b) nie naśladuje prostych zabaw z użyciem zabawek,
​c) nie rozumie i nie wykonuje poleceń (np. nie podaje przedmiotów, nie robi pa pa),
​d) nie poszukuje zabawki, która zniknęła za zasłoną,
​e) nie chodzi samodzielnie,
​f) nie manipuluje przedmiotami (nie bawi się, nie przekłada z ręki do ręki),
​g) nie szuka przedmiotów znajdujących się w pokoju (nie wskazuje, np. pokaż gdzie jest miś),
​h) nie wydaje dźwiękonaśladowczych odgłosów (np. bum- bum, hau- hau).

4. U trzyletniego dziecka:

​a) nie inicjuje zabawy,
​b) nie bawi się prostymi zabawkami w sposób zgodny z ich przeznaczeniem,
​c) nie jest ciekawe i badawcze, nie interesuje się otaczającym je światem,
​d) nie wykorzystuje mowy do komunikacji,
​e) nie rozpoznaje podstawowych części ciała i elementów twarzy.

To tylko niektóre z możliwych symptomów, które powinny niepokoić rodzica w rozwoju swojego dziecka.

Liczba miejsc ograniczona. Rodzice wraz z dzieckiem umawiani są na konkretną godzinę.
Obecnie prowadzone są zapisy pod numerem telefonu 61 426 14 22. Rodzicu, jeśli niepokoi Cię "coś" w rozwoju Twojego dziecka przyjdź i skonsultuj!

od 7 lat
Wideo

Jakie są najczęstsze przyczyny biegunki u dorosłych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto