EC S.A. było alternatywnym sprzedawcą prądu i gazu. Okazało się, że EC zaprzestało dostawy prądu i gazu we wrześniu 2018 roku. Powstał problem, ponieważ 3 grudnia Sąd Rejonowy dla m. stoł. Warszawy ogłosił upadłość tej spółki. - Wiele osób o tym nie wiedziało i na konto spółki placiło rachunki za prąd i gaz. Konsumenci po zaprzestaniu świadczenia usług przez EC S.A. zaczęli otrzymywać faktury od sprzedawcy rezerwowego, czyli Enei i Gazowni. Na całe szczęście ludzie nie zostali bez prądu i gazu. Wtedy mieszkańcy zorientowali się, że doszło do zmiany dostawcy, ale dalej opłaty regulowali na konto EC S.A. Mieszkańcy zgłaszali się z różnymi kwotami: 3000 zł, 600 zł, 200 zł. Nie chodzi o kwotę, bo dla każdego stanowi ona inną wartość - mówi Renata Boborowska-Paszczak, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Gnieźnie.
Konsumencie – jeżeli od połowy września do dziś płaciłeś tej firmie za prąd lub gaz, to możesz odzyskać pieniądze. Do 16 stycznia 2019 zgłoś się do sądu, jeżeli nie wiesz jak to zrobić, napisz do Stowarzyszenia Aquila.
Jeżeli do 2 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu) możesz odzyskać pieniądze. Musisz zgłosić sądowi wysokość rachunków, które zapłaciłeś.
Wypełnij w dwóch egzemplarzach wzór zgłoszenia wierzytelności. Wyślij do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych, ul. Czerniakowska 100 A, 00-454 Warszawa, Sędzia-Komisarz SSR Kamila Wasilewska. Podaj sygnaturę sprawy, czyli: X GUp 1078/18. Masz na to czas do 16 stycznia. Dwa egzemplarze wysyłamy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, a jeden egzemplarz zatrzymujemy dla siebie.
Gdy nie wiesz, jak napisać pismo, zgłoś się do rzecznika konsumentów w Gnieźnie (pomoc bezpłatna w starostwie w środy od 11 do 16, a w piątki od 8 do 15) lub do Stowarzyszenia Aquila (tel. 71 74 000 22), które ci pomoże - [email protected] (pomoc płatna, koszt to 37 zł (17 za pełonomocnictwo radcy prawnego i 20 zł koszty korespondencji).
Jeżeli po 3 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu), w celu otrzymania zwrotu sugerujemy kontakt z kancelarią syndyka w Kielcach, ul. Batalionów Chłopskich 48, 25-671 Kielce, e.mail [email protected].
Więcej informacji o postępowaniu upadłościowym na stronie Energetycznego Centrum www.ec.net.pl, syndyka: http://saltarski.com/postepowania_lista/energetyczne-centrum-s-a-w-upadlosci-krs-0000353502/ lub pod numerami telefonicznymi syndyka: 41 300 56 91 oraz 573 012 513.
Więcej informacji na temat działań wobec Energetycznego Centrum na stronach regulatora rynku - Urzędu Regulacji Energetyki: https://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/komunikaty-prezesa-ure/7938,Informacja-nr-1022018.html.
Infolinia konsumencka – tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16.
- Z informacji przekazywanych przez URE wynika, że działalność spółki w zakresie sprzedaży dodatkowych usług, np. medycznych (przez Luxmed) albo dodatkowych usług internetowych (AXA, Pakiet ochronny czy Energia na zdrowie) jest w dalszym ciągu kontynuowana według informacji przekazywanych przez URE. W tym zakresie konsumenci, którzy mieli umowy z EC powinni w dalszym ciągu swoje zobowiązania regulować - zaznacza R. Boborowska-Paszczak. - W naszym powiecie zgłosiło się kilkadziesiąt osób, w skali kraju są to liczby dużo wyższe. . Dlaczego oświadczenia trzeba wysłać do 16 stycznia? Bo 17 grudnia w Monitorze Polskim zostało zamieszczone ogłoszenie postanowienia o upadłości, a ustawowy termin na zgłoszenie wierzytelności to 30 dni - dodaje.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?