Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

WITD Gniezno. Duże kary za zbyt ciężkie ładunki

Paweł Brzeźniak
Paweł Brzeźniak
O ponad cztery tony za duża była masa zespołu pojazdów i prawie o tyle samo przekroczony był nacisk osi na drogę. Naruszenia odkryli wielkopolscy inspektorzy z Gniezna u polskiego przewoźnika na ekspresowej S5.

WITD Gniezno. Duże kary za zbyt ciężkie ładunki

W czwartek, 3 sierpnia inspektorzy z Gniezna zatrzymali do kontroli na drodze ekspresowej S5 pojazd polskiego przewoźnika, który przewoził dwa kontenery morskie. Po zważeniu zespołu pojazdów inspektorzy ustalili, że jego masa rzeczywista wynosiła 44,5 t i przekroczyła o 4,5 t dopuszczalną masę całkowitą, a nacisk potrójnej osi od naczepy był o 4,2 t za duży w stosunku do normy wynoszącej 24 t. Ponadto analiza czasu pracy kontrolowanego kierowcy wykazała liczne naruszenia.

- Otrzymał on mandat karny w kwocie 200 zł za przekroczenie parametrów masowych. Wobec przedsiębiorcy wszczęte zostaną dwa postępowania administracyjne zagrożone karą 10.000 zł z PRD oraz 12.000 zł z UTD (suma kar za naruszenia przepisów z UTD wyniosła 28.850 zł, ale ustawa ogranicza wysokość kary z jednej kontroli drogowej do 12.000 zł). Ponadto za liczne rażące naruszenia przepisów z czasu pracy kierowcy osobę zarządzającą transportem czeka również postępowanie administracyjne zagrożone karą 3.000 zł. Kierowcy nakazano odebranie minimum 9 - godzinnego odpoczynku dobowego przed kontynuacją przewozu

- informują funkcjonariusze WITD.

Tego samego dnia na drodze ekspresowej S5 na zachodniej obwodnicy Gniezna miejscowi inspektorzy skontrolowali niezarobkowy przewóz dźwigowych balastów transportowanych z Szubina do Grzymisława. Wszystkie parametry masowe przewozu zostały przekroczone. Rzeczywista masa całkowita aż o 58,13 proc., bowiem wyniosła 63,25 t przy normie 40,0 t.

- Podobnie naciski grupy osi naczepy, gdzie największe przekroczenie odnotowano przy czwartej osi, bo za wysokie aż o 15,63 proc. Wyniosło 9,25 t, a nie mogło przekroczyć 8,0 t. Poza tym pojazd był za długi o 0,35 m, ponieważ inspekcyjna miara wykazała 16,85 m. Brak było też pojazdu pilotującego przewóz

- dodają funkcjonariusze WITD.

Przedsiębiorcę za te naruszenia czeka postępowanie administracyjne w wysokości 18.000 zł. Z kolei 2.000 zł kary może dodatkowo otrzymać za niebezpieczne mocowanie ładunku na naczepie. Kierowca został ukarany mandatami w łącznej kwocie 2.150 zł za skrócenie dziennego okresu odpoczynku o 1 godz. i 27 min. i umieszczenie na pojeździe ładunku powodującego przekroczenie dopuszczalnych norm masowych. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny od naczepy za nieprawidłowe oznakowanie dodatkowe dla pojazdu długiego i ciężkiego oraz niezgodną z przepisami głębokość rzeźby bieżnika opony. Wydali też dla niej zakaz dalszej jazdy.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto