Nudna ta kampania. Nudni też kandydaci. Wciąż te same twarze, często na infantylnych plakatach. Niektórzy nawet nie wysilili się, by dać dobre zdjęcie lub dowiedzieć się czym zajmuje się samorząd, w którym chcą się znaleźć.
Trochę to nasza wina. Bo z jednej strony narzekamy, że wciąż mamy te same twarze – z drugiej, ludzie rozgarnięci często do samorządu nie chcą wchodzić i z lokalną polityką nie chcą mieć nic wspólnego. Wynika to na ogół z poczucia, że i tak nic się nie da zrobić, bo wszędzie układ goni układ...
Tak jak nudna jest kampania, tak nudne są debaty z naszymi politykami. Jedną słyszeliśmy między kandydatami na prezydenta w Radio Merkury. Tam dwóch kandydatów – obecny prezydent Jacek Kowalski i prezes MPK Tomasz Budasz nawet nie chcieli zadawać sobie pytań, zasłaniając się podległością między pracodawcą a pracownikiem. A przecież przyszli tam w zupełnie innej roli – jako kontrkandydaci rywalizujący ze sobą w wyborach. I byli winni słuchaczom dyskusję. Krzysztof Ostrowski brzmiał za to jakby był między nimi zagubiony. Na drugą debatę obecny prezydent już nie przyszedł. Trochę nie ma się co dziwić, bo organizowało ją SOS Dla Gniezna, które przecież samo wystawiło kandydatów w wyborach. Ale znów prezydent się wymigał od dyskusji. W ogóle mam wrażenie, że obecny prezydent jakoś szczególnie się nie stara – chyba nawet plakaty ma bardzo podobne do tych, które miał w poprzednich wyborach. Ale z drugiej strony – czy ma się po co starać, skoro jeden z przeciwników w walce o fotel prezydencki tylko udaje, że walczy, a drugi nie potrafi z charyzmą merytorycznie kąsać?
Do tej pory jedynym kąskiem w walce wyborczej był incydent z wiceprezydentem Spachaczem.I bez względu kto za tym stoi, był to kąsek niesmaczny.
Felieton ukazał się w ostatnim wydaniu tygodnika "Gnieźnieński Tydzień".
Chcesz podyskutować z autorem lub podzielić się jakąś informacją? Napisz! [email protected] lub [email protected]
Łukasz Cieśliński - od stycznia 2013 roku szef redakcji "Gnieźnieńskiego Tygodnia" i portalu gniezno.naszemiasto.pl; wcześniej szef agencji reklamy i PR; na koncie ma m.in. nagrodę POLSKAPRESSE za odbudowanie pozycji tygodnika "Gnieźnieński Tydzień" na regionalnym rynku oraz wyprowadzenie portalu gniezno.naszemiasto.pl na pozycję niekwestionowanego lidera w regionie.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?