W związku z planowanym powstaniem ścieżek rowerowych 22 lutego odbyły się konsultacje z udziałem chętnych mieszkańców. Zaprezentowano wówczas pierwszą koncepcję rozmieszczenia tras oraz zastosowanych rozwiązań drogowych, z których każde było szczegółowo omawiane.
Podczas wtorkowego spotkania podsumowano wyniki przeprowadzonych konsultacji i wprowadzonych zmian w przedstawionej koncepcji. Założenie nie zmieniło się: projekt przewiduje powstanie tras północ-południe (od ul. Gdańskiej do ul. Wrzesińskiej, ok. 9,5 km), wschód-zachód (od ul. Roosevelta do ul. Orzeszkowej, ok. 8,6 km) oraz trasy wokół miasta (32,4 km). Sieć ma być także uzupełniana o nowe drogi w późniejszym czasie.
- Istotne jest to, że tego dokumentu nie procedowaliśmy w sposób prosty. Budził on wiele emocji zarówno wśród członków zespołu, jak i mieszkańców, dlatego też uwagi, które zostały zgłoszone, analizowaliśmy bardzo dokładnie. Nie wszystkie niestety udało się zawrzeć z różnym powodów, także dlatego że Miasto Gniezno jest dość specyficznym miastem, jeśli chodzi o zarządców dróg - mówił Jarosław Grobelny, zastępca prezydenta miasta.
Po wprowadzonych zmianach ścieżka rowerowa na ul. Gdańskiej - od Wiaduktu Solidarności do Ronda Winiary - zostanie poprowadzona po obu stronach drogi. Z kolei na odcinku od Ronda Winiary do Ronda im. J. Kaczmarskiego ścieżka zostanie poprowadzona po prawej stronie (patrząc od ronda Winiary). Na samym wiadukcie zostanie dopuszczony ruch rowerowy po chodniku, powstanie także dodatkowa ścieżka prowadząca do ROD im. !00-lecia Państwa Polskiego.
Zrezygnowano ze ścieżki w strefie tempo 30 (ul. Wyszyńskiego, ul. Jana Pawła II, ul. Sienkiewicza, ul. Chrobrego). Na ul. Piotrowskiego zmieniono lokalizację ścieżki z chodnikiem. Takie rozwiązanie wprowadzono także na ul. Dalkoskiej, a wjazd na chodnik będzie odbywał się za ul. Łąkową. Z kolei na ul. Cienistej po przebudowie powstanie dwukierunkowa ścieżka. Zmiany wprowadzono także w centrum miasta. Na ul. Mieszka I (od ul. Kościuszki do ul. Dworcowej) na rzecz ścieżek rowerowych zostanie usunięty jeden z pasów ruchu. Ul. Konikowo zyska rowerowe połączenie z ul. Sobieskiego przez Park Miejski, zaś na istniejącej ścieżce wydzielonej z ul. Łaskiego planowane jest zwiększenie bezpieczeństwa.
Wśród nieuwzględnionych uwag widnieje między innymi ul. Konikowo, gdzie ukształtowanie terenu nie pozwala na ścieżkę rowerową na całej długości ulicy. Zarządcy dróg nie zgodzili się także na zmiany w przypadku ul. Wrzesińskiej czy wspomnianych ul. Sobieskiego, ul. Lecha i ul. Dworcowej. Powstanie tam ścieżek planowane jest na sam koniec inwestycji. Zaplanowane trasy rowerowe mają powstać w ciągu najbliższych trzech lat.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?