Skutkiem niedokonania opłaty w ustawowym terminie jest wygaśnięcie zezwolenia zgodnie z art. 18 ust. 12 pkt. 5 powyższej ustawy. W tym przypadku przedsiębiorca może ponownie wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Uwaga: Z dniem 1 lipca 2011 r. przedsiębiorcy nie mają obowiązku posiadania zaświadczenia wydanego przez gminę, potwierdzającego dokonanie opłaty. Zgodnie bowiem z nowym brzmieniem art. 18 ust. 7 pkt 4 cytowanej ustawy warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych jest: „w terminach do dnia 1 lutego, 1 czerwca, 1 października każdego roku kalendarzowego objętego zezwoleniem, okazanie przedsiębiorcy zaopatrującemu dany punkt sprzedaży napojów alkoholowych odpowiedniego dowodu potwierdzającego dokonanie opłaty”. Podstawa prawna zmiany art. 5 pkt. 4 lit. b ustawy z 25 marca 2011 roku o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców (t. j. Dz. U. z 2011 Nr 106 poz. 622 ze zmianami).
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?