Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejny etap rozbudowy Pod Trzema Mostami rozpocznie się z początkiem lipca

Sona Ishkhanyan
Tak będzie wyglądała ta część miasta do końca 2018 roku.
Tak będzie wyglądała ta część miasta do końca 2018 roku.
W lipcu rozpocznie się realizacja pierwszego etapu prac, który był zaplanowany na 2018 rok. Obejmować on będzie budowę odcinka drogi od ulicy Słonecznej do ulicy Osiniec wraz z całą infrastrukturą drogową.

Kolejny etap rozbudowy Pod Trzema Mostami rozpocznie się z początkiem lipca
Rozbudowa układu drogowego Pod Trzema Mostami, to największa i najdroższa inwestycja Miasta Gniezna na przestrzeni ostatnich dekad. Koszt realizacji projektu to 36 mln zł, z czego 18 mln. zł Miasto pozyskało dofinansowania unijnego w ramach WRPO oraz 5 mln zł od PKP PLK jako pomoc finansową na przebudowę wiaduktu.Pozostałe 13 mln zł pokryje Miasto ze środków własnych.

Władze Miasta dziś oficjalnie przekazali teren budowy firmie Strabag, wykonawcy inwestycji. - Dzisiaj staje się faktem rozpoczęcie prac związanych z przebudową układu komunikacyjnego Pod Trzema Mostami. W dniu dzisiejszym nastąpi przekazanie placu budowy firmie Strabag. Rozpoczynamy pierwszy etap, którym jest wybudowanie odcinka drogi o długości 450 m, która połączy ul Słoneczna z ul Osiniec i stanie się to do jesieni bieżącego roku - mówi Tomasz Budasz, prezydent Gniezna.

-Dziękujemy za przekazanie placu. Oczywiście cieszymy się, że możemy rozpocząć prace, jak na razie tylko przygotowawcze, wyprzedzające rozpoczęcie prawdziwych robót. Najprawdopodobniej od sierpnia rozpoczniemy roboty, pełną parą, związane z budową tego odcinka między ulicą Słoneczna a Osiniec. Oczywiście pozostały zakres robót jest w tej chwili jeszcze w fazie projektowej i te roboty zostaną najprawdopodobniej rozpoczęte w przyszłym roku. Oczywiście jesteśmy zadowoleni, że mogliśmy,dzięki staraniom również Urzędu Miasta, wystartować wcześniej niż planowaliśmy - dodał Krzysztof Micek, dyrektor techniczny oddziału mostowego firmy Strabag.

Wyżej wymieniany pierwszy etap inwestycji, który ma zakończyć się do końca br. obejmuje budowę odcinka drogi od ul. Słonecznej do ul. Osiniec wraz z infrastrukturą drogową. Budowany odcinek zlokalizowany jest na nieużytkach położonych między ulicami Słoneczną i Osiniec oraz bazą PKS i zakładami Panasonic Energy Poland. Nowy odcinek ulicy będzie miał wydzielony ruch samochodowy, rowerowy i pieszy. W ramach przebudowy ulicy Osiniec wykonana będzie nowa sieć kanalizacji deszczowej. Budowa nowej ulicy jest zgodna z miejscowym planem zagospodarowania. Z wybudowanej ulicy zostaną wykonane zjazdy publiczne i indywidualne do posesji oraz na teren pasa technologicznego i do zbiornika retencyjnego o nawierzchni z kostki betonowej.

-Myślę, że te rozwiązania, które zostały zaproponowane i wygenerowane, bo przypominam, że cała inwestycja jest zaplanowana w systemie "zaprojektuj wybuduj", czyli my mieliśmy koncepcję, która została urealniona w trakcie projektowania, nie będą nam sprawiały problemów i rzeczywiście na koniec roku zostanie zrealizowany. Co nie ukrywamy, że już bardzo mocno poprawi ten układ komunikacyjny. Dalsza część inwestycji będzie już realizowana w przyszłym roku. Myślę także, że dzięki doświadczeniu inwestora zastępczego, który nadzoruje pracę uda się to wszystko zamknąć w terminie tak, żeby mieszkańcy naszego miasta byli zadowoleni. Także wszystkie inne osoby, które z tego układowy będą korzystały, bo będzie to, pewnego rodzaju, ruch tranzytowy. Więc myślę, że mieszkańcy także wyjeżdżający w kierunku Witkowa, a także Wrześni będą zadowoleni, że będzie to ruch mniej obciążony i będą mniej stali w korkach - zaznacza Jarosław Grobelny, wiceprezydent Gniezna.

-Nadzorowanie tego typu inwestycji jest o tyle trudne, że prace odbywać się będą w mieście, na oczach wszystkich mieszkańców, dlatego ważne jest to, żeby zawsze mieć dla mieszkańców odpowiedni przekaz, co się dzieje na inwestycji i co powinni wiedzieć o nim - przyznaje Robert Wojciechowski, inżynier z firmy Safege.

Zapytaliśmy także o ewentualnych utrudnieniach podczas remontu. -Na dzień dzisiejszy nie przewidujemy zamknięcia ruchu na odcinku budowy, być może w przyszłości będą jakieś zmiany organizacyjne ruchu. Natomiast to już będzie uzależnione od programu prac, który przyjmie inwestor zastępczy z wykonawcą. Będziemy o wszystkim informować na bieżąco - mówi Jarosław Grobelny, wiceprezydent Gniezna.

Parametry techniczne nowej drogi:
- długość 450 m
- pas technologiczny szerokości około 10m, zagospodarowany poprzez pokrycie warstwą humusu i obsianie trawą,
- jezdnia o nawierzchni mineralno-asfaltowej szerokości 7,0m,
- pobocze od strony ścieżki rowerowej umocnione kostką betonową szerokości 1 m,
- ścieżka rowerowa dwukierunkowa o nawierzchni z kostki betonowej bezfazowej, szerokości 2 m i powierzchni około 1760 m2,
- chodnik o nawierzchni z kostki betonowej, szerokości 2 m, około 1840 m2,
- pobocze z balustradą od strony skarpy zbiornika szerokości min 0,5 m,
- ziemny zbiornik retencyjny wód deszczowych o powierzchni około 2000m2,
- oświetlenie uliczne,
- kanalizacja elektroenergetyczna,
- kanalizacja telekomunikacyjna.
- kanalizacja deszczowa

- oznakowanie pionowe i poziome ulicy.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto