Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gniezno: II LO ponownie w grupie najlepszych!

Paweł Brzeźniak
Paweł Goźdź, dyrektor II LO w Gnieźnie
Paweł Goźdź, dyrektor II LO w Gnieźnie Paweł Brzeźniak
Po raz kolejny II Liceum Ogólnokształcące im. Dąbrówki w Gnieźnie znalazło się w Rankingu Perspektyw i uplasowało się wśród pięciuset najlepszych liceów ogólnokształcących w Polsce, otrzymując odznakę Brązowej Szkoły. Z dyrektorem szkoły, Pawłem Goździem, rozmawia Paweł Brzeźniak.

Po raz kolejny II Liceum Ogólnokształcące im. Dąbrówki w Gnieźnie znalazło się w Rankingu Perspektyw i uplasowało się wśród pięciuset najlepszych liceów ogólnokształcących w Polsce, otrzymując odznakę Brązowej Szkoły. Co nałożyło się na ten sukces?
– Uwzględnia kilka istotnych elementów, jak: zdawalność matury na poziomie podstawowym i rozszerzonym, wyniki na olimpiadach przedmiotowych. Brane są tam pod uwagę te osoby, które awansowały do szczebla centralnego. Dodatkowym czynnikiem była także opinia środowiskowa na temat studentów, którzy z danego liceum przeszli. Ten element miał jednak najmniejsze znaczenie.

Jak ten sukces został przyjęty w Waszej szkole?
Z każdego sukcesu bardzo się cieszymy. Uważam, że jest to element, który powoduje, że znacznie bardziej motywujemy się do pracy. Jednak gdy ktoś zacznie za długo świętować, to można to roztwonić. Absolutnie nie ma o tym mowy. Będę zmierzał do tego, aby matura w naszym liceum była zdawana na jak najlepszym poziomie. Rodzice również będą postrzegać to w ten sposób, że będą namawiać swoje dzieci do wybrania naszej szkoły.

No właśnie, nie da się ukryć, że jest to znakomita reklama dla szkoły.
Marketingowo jest to ważne przełożenie. Niespełna 13% liceów w Polsce jest lepszych od nas. Nie ma szkół w powiecie i regionie, które są lepsze od "piętnastki". Wiemy, że w Wielkopolsce nie są najlepsze wyniki. Na tym tle wypadamy bardzo dobrze. Nie jesteśmy szkołą, która selekcjonuje młodzież, tak, jak w większych miastach. Do matury przystępuje ponad 200 maturzystów. Są szkoły, które nas wyprzedzają w rankingu, ale są to szkoły dużo mniejsze.

To nie pierwszy sukces popularnej "piętnastki".
Od pięciu lat jesteśmy w najlepszej pięćsetce. Trzymamy poziom. Jest to efekt ciężkiej pracy uczniów, jak i całej kadry. Nikt z nas nie zwalnia, nie patrzy się na drugą osobę i zawsze daje z siebie 100%. To kolejna oznaka naszej dobrej jakości.

Co w dalszych planach rozwoju?
Mamy brązową odznakę, ale powalczymy o srebrną (300 najlepszych szkół) i złotą (100 najlepszych szkół) tarczę. Takie możliwości są. Jestem przekonany, że możemy wiele osiągnąć w dziedzinie zdawania matury.

Proszę opisać profile nauczania w II LO w Gnieźnie.
Mamy zarówno nauki ścisłe, jak i humanistyczne. Mówi się, że u nas jest to dość skomplikowane. Nasza szkoła stawia na swobodny wybór ścieżki edukacyjnej przez ucznia. Może on sobie dowolnie wybierać i zmieniać przedmioty rozszerzone. U nas są tacy uczniowie, którzy sobie to konfigurują na zasadzie łączenie matematyki z historią, biologii z matematyką czy też, co jest bardzo popularne, chemii i matematyki. Gdybyśmy chcieli to posegregować w oddziały, to nie mogłoby to funkcjonować. U nas funkcjonuje model międzyoddziałowy. Są klasy i mają pewne zajęcia, które wspólnie realizują. W momencie, kiedy dochodzi do wyboru rozszerzonych przedmiotów, następuje tzw. przemieszanie. Do tego dochodzi możliwość nauki czterech języków obcych, z czego dwa są obowiązkowe. Tak naprawdę, każdy uczeń ma swój własny plan. Wie, gdzie ma pójść w danym momencie. Z tego, co wiemy na podstawie ankiet, obserwacji i pytań, to uczniowie sobie to chwalą. Większość ludzi lubi mieć możliwość wyboru. Chwalą sobie to, że wszyscy się znają. Tworzą pełną społeczność, która jest zintegrowana. To działa i nie mówię, że wszyscy pieją z zachwytu natomiast generalizując – tak, zdecydowana większość sobie to chwali. Jest to oferta ciekawa, wymagająca jednak ogromnego wysiłku organizacyjnego.

II Liceum Ogólnokształcące w Gnieźnie to także miejsce kojarzące się z uczniami o sporych zdolnościach artystycznych. Wystarczy tylko wspomnieć o Korneliuszu Wojtkowiaku z zespołu BAPU czy Marcin Małecki, czyli MalMarti zajmujący się muzyką reggae.
Do tego grona zaliczyłbym również naszą uczennicę Weronikę z grupy PrimaVera. Mamy pasjonata – nauczyciela Aleksandra Schmidta, który zaraża uczniów miłością do muzyki. Rozwija się fotografia. Każde pokolenie przynosi coś nowego. Realizujemy wiele projektów, takich,jak np. „Szkoła moja Wielkopolska” z udziałem ponad 100 naszych uczniów. Wierzę, że nasza szkoła stwarza możliwości pozanaukowe.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto