Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Strategia rozwoju powiatu gnieźnieńskiego - konsultacje społeczne

IB
Strategia rozwoju powiatu gnieźnieńskiego obejmuje lata 2014-2020
Strategia rozwoju powiatu gnieźnieńskiego obejmuje lata 2014-2020 Iza Budzyńska
Od dziś przez najbliższe dwa tygodnie będą trwały strategii rozwoju powiatu gnieźnieńskiego na lata 2014-2020. Na dokument składają się 74 różne projekty. Nie brakuje aspektów turystyczno-historycznych, ale są też pomysły inicjatywy społeczne i sprzyjający klimat dla... komisów samochodowych.

Wieloletni Strategiczny Program Operacyjny dla Powiatu Gnieźnieńskiego na lata 2014-2020 przygotowała Gnieźnieńska Agencja Rozwoju Gospodarczego, przy współpracy z zespołem strategicznym, złożonym z członków zarządu powiatu, pracowników Starostwa, radnych i przedstawicieli organizacji pozarządowych.

Zebrane w dokumencie projekty mieszczą się w trzech celach strategicznych:
1. Nowoczesny Powiat Gniezno - blisko stolicy regionu (zawierający cele związane z gospodarką, komunikacją, edukacją)
2. Powiat Gniezno wygodnym i bezpiecznym miejscem do życia
3. Powiat Gniezno znany jako kolebka państwa polskiego.

- Nie jest to sama "sztuka dla sztuki", chodzi o to, by wykorzystać walory powiatu, aby dać szanse zarobkowania ludziom tutaj żyjącym. W bardzo różnych dziedzinach, w bardzo różnych sferach, wykorzystując chociażby bliskość dużego Poznania chcemy dawać warunki, stwarzać podstawę, ale także do tego, by podjąć pewne działania - mówi Robert Andrzejewski, wicestarosta gnieźnieński.

Zarabiać mieszkańcy mają również na turystach. Zamiast przejeżdżać przez Gniezno, zwiedzający i wypoczywający mają się więc tutaj zatrzymywać na weekendy.

W pierwszym z wymienionych celów strategia rozwoju powiatu gnieźnieńskiego nastawiona jest m. in. na gnieźnieńską motoryzację - czyli komisy samochodowe, z których dużej ilości Gniezno i okolice są znane w całej Polsce.

- W tym wypadku mamy dziesiątki firm działających zupełnie niezależnie, w jakimś sensie pozornie stanowiących dla siebie konkurencję. Myślę, że w ciągu najbliższych lat powstanie klimat także dla tych firm dla tworzenia chociażby struktur klastrowych, po to, by mogły występować razem, by dysponowały pewną rękojmią marki i jakości, by samochody z drugiej ręki, ale tu kupowane, kojarzyły się jako dobre, bezpieczne - mówi wicestarosta.

Całość strategii jest dostępna w ramach konsultacji na stronie internetowej powiatu gnieźnieńskiego. Swoje uwagi można zgłaszać na adres mailowy: [email protected], a ostateczna wersja dokumentu powstanie po ich zebraniu i przeanalizowaniu.

- Każdy może do tego projektu zajrzeć, przeczytać, jaki to jest projekt, tam znajdzie tytuł, opis, z czym ten projekt się wiąże, jakie narzuca zmiany, perspektywy. Możemy zamieścić swój komentarz, wyrazić poparcie lub zaproponować zmianę i wysłać na podany adres - mówi Dariusz Pilak, starosta gnieźnieński.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto