Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powiat Gniezno - Tu powstała Polska: plakaty edukacyjne trafią do wszystkich szkół

Iza Budzyńska
Billboardy, spoty telewizyjne, foldery i plakaty edukacyjne - są już pierwsze rezultaty projektu powiatu gnieźnieńskiego, zgodnie z tytułem głoszącego: "Tu powstała Polska". - W powiecie gnieźnieńskim brakowało tego projektu i to już od dłuższego czasu - przyznaje starosta Dariusz Pilak.

Pierwsze efekty kampanii promocyjnej w ramach projektu "Tu powstała Polska" mogą już zobaczyć mieszkańcy kraju. Billboardy z prostym hasłem i spoty telewizyjne adresowane są do innych regionów. W samej Wielkopolsce promowane będą poszczególne atrakcje, czy działy turystyki i rekreacji.

- Wszystko jest przemyślane i ukierunkowane na tych, którzy przyjadą do naszego powiatu, na edukację, na formę promocji i pokazanie, że ten powiat jest jedynym powiatem, który może powiedzieć, że właśnie tutaj Polska powstała - mówi Dariusz Pilak, starosta gnieźnieński.

Przez pół roku - od kwietnia, do końca września - przy wylotowych ulicach największych miast można zobaczyć 16 billboardów z hasłem "Tu powstała Polska". Miedzy 5 a 18 czerwca, dwa razy dziennie w lokalnych telewizjach będą emitowane spoty promocyjne, zachęcające do odwiedzenia Gniezna. Jak wyjaśnia Agnieszka Rzempała-Chmielewska, dyrektor wydziału promocji i rozwoju gnieźnieńskiego Starostwa, ten termin zwiększa szanse dotarcia do jak największej liczby osób, które w lokalnych serwisach będą chociażby szukać informacji o problemach z komunikacją miejską w czasie Euro 2012. Film promocyjny - w wersji telewizyjnej oraz dłuższej 6-minutowej, adresowany jest przede wszystkim do młodych ludzi, studentów i małżeństw z dziećmi. Pokazuje więc trochę historii, miejsca dobre go aktywnego wypoczynku, spacerów we dwoje, różnych możliwości spędzenia czasu.

Ważnym elementem projektu są też działania edukacyjne. Razem z folderami powstają książki dla dzieci, przedstawiające życie w Gnieźnie za czasów dynastii Piastów. Gotowe są już plakaty, w czterech wersjach mówiących o różnych aspektach dawnego życia, które trafić mają do wszystkich szkół podstawowych w całej Polsce.

Ilustrator Jarosław Gryguć przyznaje, że jako rodowity gnieźnianin ma wyjątkowy komfort pracy, korzystając z dorobku miejscowych badań archeologicznych. Przy okazji prac nad ilustracjami i oprawą graficzną materiałów w ramach projektu, stworzył bazę rysunków, wcześniej nie publikowanych. Jak podkreśla, gdy wydawnictwo zwraca się do niego po ilustrację związaną ze średniowieczem, a jest obojętne, jaki dokładne obiekt przedstawia - proponuje gród w Gnieźnie, w ten sposób "przemycając" świadomość o naszej historii.

Agnieszka Rzempała Chmielewska przyznaje, że projekt jest innowacyjny, wcześniej nie było działań na tak szeroką skalę.
- Wydaje mi się, że siłą tego projektu jest konsekwencja, wizja, która przez wszystkie zadania jest spójna i przemyślana - mówi. - To nie jest zlepek różnych zadań, ale każde gdzieś się uzupełnia z następnym.

W ramach projektu powstaje - na razie gotowe są dwa - 10 różnych folderów promocyjnych powiatu, w sześciu wersjach językowych (w różnych nakładach, zależnie od grupy docelowej). W sumie wszystkich będzie 189 tys. egzemplarzy. Plakatów dla szkół wydrukowano w sumie 60 tys. (po 15 tys. egz. każdy).

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto